Białystok. Do końca czerwca przekierują TIR-y z ul. Piastowskiej na ul. Ciołkowskiego. Okrężną drogą - przez ul. Kuronia i Dywizjonu 303

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Tiry wciąż mogą jeździć ul. Piastowską. Wojciech Wojtkielewicz
Po naszej publikacji władze miasta obiecują, że do końca czerwca tiry znikną z ul. Piastowskiej. Zostaną puszczone na ul. Ciołkowskiego. Dojadą do niej jednak okrężną drogą. Nie przez ul. Dojlidy Fabryczne i Nowowarszawską, ale przez ul. Kuronia i Dywizjonu 303.

Chciałbym uspokoić mieszkańców. Do końca czerwca zostanie wyznaczona zalecana trasa ruchu tranzytowego tirów - przez ul. Kuronia, Dywizjonu 303, Ciołkowskiego i Sulika - mówił podczas wtorkowej (19 maja) konferencji władz miasta wiceprezydent Przemysław Tuchliński.

Tak odniósł się do naszej publikacji o tym, że po ul. Piastowskiej wciąż mogą jeździć tiry, pomimo że miasto przebudowało ul. Ciołkowskiego po to, by właśnie tamtędy odbywał się ruch tranzytowy tirów. Problem bowiem w tym, że ul. Ciołkowskiego na odcinku od ronda Meyera (łączy ul. Branickiego z Nowowarszawską, która jest z kolei przedłużeniem ul. Dojlidy Fabryczne) do ul. Sulika została wybudowana jako droga wojewódzka. Żeby mogły po niej jeździć tiry musiałaby być zmieniona w drogę krajową.

Czytaj też: DK 19. Tiry zostają na ulicy Piastowskiej. Miasto Białystok nie ma pieniędzy na nowe znaki drogowe. Przez koronawirusa

Według magistratu formalności związane ze zmianą kategorii drogi (ostateczną decyzję podejmuje minister infrastruktury) mogą potrwać nawet dwa lata. Oprócz tego władze wyliczyły, że musiałyby wydać ok. milion złotych na ustawienie znaków informacyjnych, które kierowałyby ruch tranzytowy w ul. Ciołkowskiego. Czyli wskazywały, że tir jadący od strony Hajnówki po wjechaniu w ul. Dojlidy Fabryczne i Nowowarszawską mógł na rondzie Meyera skręcić w prawo w ul. Ciołkowskiego i dalej jechać w stronę ul. Sulika, by dotrzeć do Kuźnicy.

- Należałoby ustawić po osiem znaków na przynajmniej ośmiu skrzyżowaniach - mówił wiceprezydent podczas konferencji.

Czytaj też: Południowa Obwodnica Białegostoku w ramach S19. Kto wybuduje 24,5 km drogi? Powstanie też 13,6 km drogi krajowej DK65 (zdjęcia)

Zanim uda się załatwić formalności i znaleźć w budżecie milion złotych władze proponują wspomniane na wstępie rozwiązanie tymczasowe. Czyli tir jadący od strony Hajnówki zamiast jechać prosto ul. Dojlidy Fabryczne zrobi "kółko" i skręci na skrzyżowaniu Suchowolca - Plażowa w lewo w ul. Kuronia. By później ul. Dywizjonu 303 przeciąć ul. Mickiewicza i dojechać do ul. Ciołkowskiego. By stamtąd - nadkładając drogi - jechać w kierunku ul. Sulika i kierować się do Kuźnicy.

Czytaj też: Krajowa 19. Tiry na ulicy Piastowskiej zostają. Nowe znaki dopiero w przyszłym roku

- Ustawienie znaków w tym przypadku będzie kosztowało 20-30 tys. zł, czyli o wiele mniej niż milion złotych - zaznaczał na konferencji Przemysław Tuchliński.

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja bym się wstrzymał i poczekał na decyzję. Po co dwa razy znaki kupować? Skoro czekali ileśdziesiąt lat (mieszkańcy Piastowskiej) to rok czy dwa ich nie zbawi.

G
Gość

Chyba jestem zbyt głupi żeby zrozumieć geniusz magistratu: ciężarówki jadące S19 od strony Lublina aby dojechać do Sulika muszą jechać krajówką czyli Dojlidy Fabryczne, Branickiego i koło Shell'a w prawo na Piastowską, ale jeśli je puszczą: Dojlidy Fabryczne, Kuronia, Dywizjonu 303 to wtedy już będą mogły Ciołkowskiego dojechać do Sulika ? To dlaczego nie mogą od razu na rondzie Meyera skręcić w Sulika ? Chyba bardziej tego skomplikować się nie dało.

G
Gość

"Problem bowiem w tym, że ul. Ciołkowskiego na odcinku od ronda Meyera (łączy ul. Branickiego z Nowowarszawską, która jest z kolei przedłużeniem ul. Dojlidy Fabryczne) do ul. Sulika została wybudowana jako droga wojewódzka. Żeby mogły po niej jeździć tiry musiałaby być zmieniona w drogę krajową"

To prawdziwy dopust boży. Ktoś coś wpisał, inny podpisał i nie ma siły.

Swoją drogą to jak TIR-y dojeżdżają np. na Octową?

Swoją drogą, to wybory potrafią czynić cuda. Wystarczy prezydenta prawie metropolii zrobić szefem sztabu a wiceprezydent na chybcika robi konferencję. Na szczęście po wyborach wszystko wróci do normy, czyli do - nie da się.

G
Gość
19 maja, 18:14, Gość:

To działkowcy z Mickiewicza się ucieszą :)

Według truskolaskiego (specjalnie z małej): płać i płacz. Ja jestem panem, a wy moimi sługusami i bankomatem.

G
Gość

To działkowcy z Mickiewicza się ucieszą :)

G
Gość

No i jeszcze sprawa, tych dwóch małych rondek via Ciołkowskiego i Nowowarszawska, które są w ogóle nie przygotowane na taki ruch, co już nie raz mieliśmy się okazję przekonać.

G
Gość

Zamiast puszczać ten ruch jeszcze bardziej za miasto, to chcecie jeszcze bardziej TIR-y w miasto wpuścić. Kto takie rzeczy tam wymyśla?

G
Gość

Przez Kuronia i Dywizjonu? To jeszcze bardziej zakorkujecie wewnętrzną obwodnicę miasta i jeszcze więcej spalin bliżej centrum i parku zwierzynieckiego, w którym białostoczanie odrywają się od codziennego miejskiego zgiełku. To już lepiej poczekajcie na fundusze i zostawcie ten ruch na Piastowskiej ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3