Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Do końca czerwca przekierują TIR-y z ul. Piastowskiej na ul. Ciołkowskiego. Okrężną drogą - przez ul. Kuronia i Dywizjonu 303

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Tiry wciąż mogą jeździć ul. Piastowską.
Tiry wciąż mogą jeździć ul. Piastowską. Wojciech Wojtkielewicz
Po naszej publikacji władze miasta obiecują, że do końca czerwca tiry znikną z ul. Piastowskiej. Zostaną puszczone na ul. Ciołkowskiego. Dojadą do niej jednak okrężną drogą. Nie przez ul. Dojlidy Fabryczne i Nowowarszawską, ale przez ul. Kuronia i Dywizjonu 303.

Chciałbym uspokoić mieszkańców. Do końca czerwca zostanie wyznaczona zalecana trasa ruchu tranzytowego tirów - przez ul. Kuronia, Dywizjonu 303, Ciołkowskiego i Sulika - mówił podczas wtorkowej (19 maja) konferencji władz miasta wiceprezydent Przemysław Tuchliński.

Tak odniósł się do naszej publikacji o tym, że po ul. Piastowskiej wciąż mogą jeździć tiry, pomimo że miasto przebudowało ul. Ciołkowskiego po to, by właśnie tamtędy odbywał się ruch tranzytowy tirów. Problem bowiem w tym, że ul. Ciołkowskiego na odcinku od ronda Meyera (łączy ul. Branickiego z Nowowarszawską, która jest z kolei przedłużeniem ul. Dojlidy Fabryczne) do ul. Sulika została wybudowana jako droga wojewódzka. Żeby mogły po niej jeździć tiry musiałaby być zmieniona w drogę krajową.

Czytaj też: DK 19. Tiry zostają na ulicy Piastowskiej. Miasto Białystok nie ma pieniędzy na nowe znaki drogowe. Przez koronawirusa

Według magistratu formalności związane ze zmianą kategorii drogi (ostateczną decyzję podejmuje minister infrastruktury) mogą potrwać nawet dwa lata. Oprócz tego władze wyliczyły, że musiałyby wydać ok. milion złotych na ustawienie znaków informacyjnych, które kierowałyby ruch tranzytowy w ul. Ciołkowskiego. Czyli wskazywały, że tir jadący od strony Hajnówki po wjechaniu w ul. Dojlidy Fabryczne i Nowowarszawską mógł na rondzie Meyera skręcić w prawo w ul. Ciołkowskiego i dalej jechać w stronę ul. Sulika, by dotrzeć do Kuźnicy.

- Należałoby ustawić po osiem znaków na przynajmniej ośmiu skrzyżowaniach - mówił wiceprezydent podczas konferencji.

Czytaj też: Południowa Obwodnica Białegostoku w ramach S19. Kto wybuduje 24,5 km drogi? Powstanie też 13,6 km drogi krajowej DK65 (zdjęcia)

Zanim uda się załatwić formalności i znaleźć w budżecie milion złotych władze proponują wspomniane na wstępie rozwiązanie tymczasowe. Czyli tir jadący od strony Hajnówki zamiast jechać prosto ul. Dojlidy Fabryczne zrobi "kółko" i skręci na skrzyżowaniu Suchowolca - Plażowa w lewo w ul. Kuronia. By później ul. Dywizjonu 303 przeciąć ul. Mickiewicza i dojechać do ul. Ciołkowskiego. By stamtąd - nadkładając drogi - jechać w kierunku ul. Sulika i kierować się do Kuźnicy.

Czytaj też: Krajowa 19. Tiry na ulicy Piastowskiej zostają. Nowe znaki dopiero w przyszłym roku

- Ustawienie znaków w tym przypadku będzie kosztowało 20-30 tys. zł, czyli o wiele mniej niż milion złotych - zaznaczał na konferencji Przemysław Tuchliński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny