Mam mieszkanie dachowe, cała wata wisi mi nad głową nasiąknięta, a po dzisiejszej ulewie strumyki wody leją się po ścianie - napisała w mailu w poniedziałek [30.05.2022] lokatorka dołączając zdjęcia nasiąkniętego wodą mieszkania w bloku przy ul. Klepackiej.
Zresztą po raz kolejny raz. Poprzednio na początku trzeciego tygodnia kwietnia 2022 roku. Twierdziła, że wcześniej też zgłaszała sprawę do mieszkaniowych służb komunalnych.
- Zero interwencji, a w mieszkaniu już powstały liczne ubytki w ścianach i grzyb - pisała w kwietniu lokatorka do redakcji. - Pobierają co miesiąc wysokie czynsze, a przez telefon ludzi zbywają.
Po jej mailu napisaliśmy nie tylko do ZMK, ale i biura komunikacji społecznej urzędu miasta z prośbą o wyjaśnienie braku reakcji ze strony służb odpowiedzialnych za mienie komunalne.
Nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Okazało się, że Czytelniczka dostała 28 kwietnia pismo, z którego wynikało, że dach zostanie naprawiony.
- Robotnicy przyjechali, wjechali na dach, obejrzeli i nic nie zrobili. Potem dowiedziałam się, że z przyczyn złej pogody nic nie mogą zrobić. A przecież w maju było kilka dni słonecznych, w czasie których można było naprawić dach. Nie mam już siły walczyć z obojętnością - napisała w czwartek 25 maja 2022. I dołączyła zdjęcia mieszkania po ulewie z 24 maja.
W czwartek ponownie zapytaliśmy urząd miejski o sytuację w bloku przy Klepackiej 4. W odpowiedzi Agnieszka Błachowska z departamentu komunikacji społecznej (bo do tej jednostki magistratu odsyła ZMK - przyp. red) tłumaczy, że za utrzymanie budynku w należytym stanie odpowiada wyłoniony w postępowaniu przetargowym administrator.
- Na każdej klatce schodowej w tablicy ogłoszeń znajdują się nr telefonów do siedziby administratora i pogotowia technicznego czynnego całodobowo. Zgłaszanie usterek do Zarządu Mienia Komunalnego, za usunięcie których odpowiedzialny jest administrator, powoduje niepotrzebną zwłokę w podejmowaniu czynności naprawczych - tłumaczy urzędniczka. - Jednocześnie informuję, że natychmiast po przyjęciu zgłoszenia powiadomiliśmy o sytuacji administratora, który zobowiązany zostanie również do złożenia wyjaśnień w tej sprawie.
Na razie po raz kolejny maila do redakcji przysłała Czytelniczka. Od rana w poniedziałek [30.05.2022], deszcz ponownie zalewał jej mieszkanie.
- Pękła już mi ściana kartonowo-gipsowa. Strumyki wody leją się po niej - obrazuje lokatorka. - Po raz kolejny usłyszałam, że nic nie mogą zrobić, bo pada.
Przypomina, że komunalni płaca wysokie czynsze, a od 1 czerwca wchodzi ich podwyżka. Niektórzy będą płacić więcej o 45 proc.
- Za co mamy płacić tak duże stawki, skoro ZMK nie wywiązuje się ze swoich obowiązków - pyta lokatorka.
We wtorek godz. 13.14 otrzymaliśmy z departamentu komunikacji społecznej urzędu miejskiego maila następującej treści:
"Prace uszczelniające zostały wykonane dziś w godzinach rannych (31 maja). Ponadto najemczyni lokalu została poinformowana o usunięciu szkód na koszt tut. zarządu po wyschnięciu powierzchni zalanych, jak również po potwierdzeniu, że nieszczelności na dachu zostały usunięte i nie ma nowych przecieków.
"
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?