Białystok. Co dalej z północną obwodnicą kolejową? Ważą się losy najkorzystniejszych wariantów przebiegu nowej linii

wal
Na razie na stole jest pięć potencjalnych wariantów przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku. Pod koniec października PKP PLK wybierze trzy do dalszych prac
Na razie na stole jest pięć potencjalnych wariantów przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku. Pod koniec października PKP PLK wybierze trzy do dalszych prac Wojciech Wojtkielewicz/Archiwum
Do końca października mamy poznać najkorzystniejsze warianty przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku wybrane do dalszych analiz. Na razie PKP PLK analizuje ankiety nadesłane przez mieszkańców.

Nadesłali ich 3217 - informuje Tomasz Łotowski, z biura prasowego PKP PLK.

Przypomnijmy, że mieszkańcy mogli się w ten sposób wypowiedzieć o inwestycji do 12 września. Dzięki inwestycji m.in. nie trzeba będzie w Białymstoku zmieniać czoła pociągów, a ponadto umożliwi ona transport cargo omijając miasto.

Na stole jest pięć wariantów przebiegu trasy, która połączy linię do Ełku z linią do Sokółki.

Obecnie na stole rozpatrywanych jest pięć korytarzy, z których inwestor wybierze trzy do dalszych prac. Wariant 11, najdłuższy i najbardziej odległy od Białegostoku prowadzi od Knyszyna przez Ponikłę i Kopisk do Czarnego Bloku. To trasa zaprezentowana przez społeczny komitet z Dobrzyniewa.

Kolejny wariant (nr12), burmistrza Wasilkowa, zakłada przebieg od Sochoni przez Wólkę Przedmieście, Kulikówkę, Kozińce do trasy nr 38 w stronę Knyszyna i Warszawy. Kolejny wariant (nr 8) biegnie od Sochoni, okrąża Woroszyły, następnie zawraca w stronę Burczaka, Leńców, Nowego Aleksandrowa, Dobrzyniewa Fabrycznego, by poprowadzić do linii nr 38 w Dobrzyniewie Dużym i Fastach.

Bliźniaczy (nr 6) do niego jest kolejny, z tą różnicą, że skręca przed Woroszyłami w stronę Burczaka. Od tej miejscowości oba korytarze biegną niemal równolegle wzdłuż planowanej trasy ekspresowej S19 obwodnica Wasilkowa- Dobrzyniewo Duże (węzeł). Ostatnim korytarzem jest ten w Białymstoku, czyli od ul. Przędzalnianej, wzdłuż drogi serwisowej obok trasy generalskiej, na Białostoczek do ogródków działkowych.

Ze wszystkich jest najkrótszy, ale na 3/4 swej długości biegnie pod ziemią wzdłuż trasy generalskiej. Do 12 września można było w ankiecie wskazywać warianty i uwagi do inwestycji.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ile lat budowano kolej Petersburg Warszawa? W szczerym polu, na bagnach w lasach itd. Budowano 11 lat z przerwą spowodowaną wojną krymską. Wybudowano wszystko od zera, łącznie z dworcami, zakładami napraw itd.
Dodaj ogłoszenie