Białystok. Budowa węzła intermodalnego. Miasto szuka wykonawcy centrum przesiadkowego między dworcem PKS a Centrum Handlowym Park

OPRAC.: wal
Tu powstanie centrum przesiadkowe
Tu powstanie centrum przesiadkowe Wojciech Wojtkielewicz
Udostępnij:
Po rozpoczęciu budowy podziemnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami stacji Białystok, miasto równolegle szuka wykonawcy drugiej części węzła intermodalnego. Chodzi o centrum przesiadkowe. Powstanie między dworce PKS a pawilonami CH Park.

Budowę centrum przesiadkowego podzielono na trzy części: wykonanie projektu, robót budowlanych i sprawowanie autorskiego nadzoru. Wykonawca ma się uporać z inwestycją w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Termin zawarcia kontraktu zależy od wyników przetargu i ewentualnych odwołań. Zainteresowane firmy mają czas na zgłaszanie swoich ofert do 25 października.

Wiadomo, że będzie pięć peronów, na każdym wiata o długości 16,40 m, podobna do tych jak w centrum przesiadkowym Piłsudskiego/Sienkiewicza. Jednak już teraz potencjalni wykonawcy mają bardzo wiele pytań do zamawiającego. Niektóre wnioskowały o zmianę wymagań odnośnie nawierzchni: z betonowej na kompozytową.

- Ta druga daje możliwość udostępnienia do użytkowania do ruchu już po 7 dniach w przeciwieństwie do 30-dniowego okresu dla nawierzchni betonowej - tłumaczyły zainteresowane firmy.

W tym przypadku miasto się zgodziło. W przeciwieństwie do nalegań na wydłużenie czasu inwestycji.

Czytaj też: Miasto ma posadzić 883 drzewa. To zadośćuczynienie za budowę węzła intermodalnego.

Potencjalni wykonawcy chcieliby, by był liczony nie od daty podpisania umowy, ale 22 miesięcy od 2 sierpnia 2021 roku. To wtedy miasto uzyskało zezwolenie na decyzję o realizacji inwestycji drogowej odnośnie budowanego właśnie podziemnego przejścia pieszo-rowerowego z przebudową ulic Kolejowej i Zwycięstwa. Wpłynęły od niej dwa odwołania, które rozpatrywane są przez sąd (inwestycja jest prowadzona, bo ma ZRID i rygor natychmiastowej wykonalności). Ma to o tyle znaczenie, że budowa centrum przesiadkowego zakłada zmianę decyzji ZRID na przejście podziemne. Może to jednak nastąpić dopiero wtedy, gdy stanie się ona prawomocna. Zdaniem potencjalnych wykonawców może to z kolei opóźnić czas realizacji centrum przesiadkowego. Dlatego postulowali o wydłużenie terminu, przede wszystkim fazy projektowej.

- Zamawiający nie wyraża zgody - odpowiedział zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.

Przypomnijmy, że centrum przesiadkowe powstaje w ramach budowy węzła intermodalnego. Składa się na niego także, oprócz przejścia podziemnego, przebudowa ul. Bohaterów Monte Cassino wraz ze skrzyżowaniem z ul. św. Roch i skrzyżowaniem z ul. Łomżyńską. Koszt całego projektu to 194 zł mln ( w tym także zakup 20 autobusów elektrycznych). Koszt unijnego dofinansowania to 130 mln zł. By centrum przesiadkowe powstało wyburzono część pawilonów CH Park.

Premier Morawiecki o sytuacji na granicy

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hmm
Wyburzyć wszystkie pawilony... Po co zostawiać stare budy...
G
Gość
"Handlwoym"
Dodaj ogłoszenie