Budowę centrum przesiadkowego podzielono na trzy części: wykonanie projektu, robót budowlanych i sprawowanie autorskiego nadzoru. Wykonawca ma się uporać z inwestycją w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Termin zawarcia kontraktu zależy od wyników przetargu i ewentualnych odwołań. Zainteresowane firmy mają czas na zgłaszanie swoich ofert do 25 października.
Wiadomo, że będzie pięć peronów, na każdym wiata o długości 16,40 m, podobna do tych jak w centrum przesiadkowym Piłsudskiego/Sienkiewicza. Jednak już teraz potencjalni wykonawcy mają bardzo wiele pytań do zamawiającego. Niektóre wnioskowały o zmianę wymagań odnośnie nawierzchni: z betonowej na kompozytową.
- Ta druga daje możliwość udostępnienia do użytkowania do ruchu już po 7 dniach w przeciwieństwie do 30-dniowego okresu dla nawierzchni betonowej - tłumaczyły zainteresowane firmy.
W tym przypadku miasto się zgodziło. W przeciwieństwie do nalegań na wydłużenie czasu inwestycji.
Czytaj też: Miasto ma posadzić 883 drzewa. To zadośćuczynienie za budowę węzła intermodalnego.
Potencjalni wykonawcy chcieliby, by był liczony nie od daty podpisania umowy, ale 22 miesięcy od 2 sierpnia 2021 roku. To wtedy miasto uzyskało zezwolenie na decyzję o realizacji inwestycji drogowej odnośnie budowanego właśnie podziemnego przejścia pieszo-rowerowego z przebudową ulic Kolejowej i Zwycięstwa. Wpłynęły od niej dwa odwołania, które rozpatrywane są przez sąd (inwestycja jest prowadzona, bo ma ZRID i rygor natychmiastowej wykonalności). Ma to o tyle znaczenie, że budowa centrum przesiadkowego zakłada zmianę decyzji ZRID na przejście podziemne. Może to jednak nastąpić dopiero wtedy, gdy stanie się ona prawomocna. Zdaniem potencjalnych wykonawców może to z kolei opóźnić czas realizacji centrum przesiadkowego. Dlatego postulowali o wydłużenie terminu, przede wszystkim fazy projektowej.
- Zamawiający nie wyraża zgody - odpowiedział zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.
Przypomnijmy, że centrum przesiadkowe powstaje w ramach budowy węzła intermodalnego. Składa się na niego także, oprócz przejścia podziemnego, przebudowa ul. Bohaterów Monte Cassino wraz ze skrzyżowaniem z ul. św. Roch i skrzyżowaniem z ul. Łomżyńską. Koszt całego projektu to 194 zł mln ( w tym także zakup 20 autobusów elektrycznych). Koszt unijnego dofinansowania to 130 mln zł. By centrum przesiadkowe powstało wyburzono część pawilonów CH Park.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?