- Określają ona zasady, pod jakimi ma być prowadzona - czytamy w obwieszczeniu RDOŚ.
Inwestycję można prowadzić pod następującymi warunkami:
- Brzegi rzeki Białej po obu stronach mostu należy umocnić brukiem z kamienia polnego. Umocnienie brzegów powinno sięgać po 5 m poza obrys mostu. Dodatkowo wzmocnienie brzegów należy zabezpieczyć za pomocą podwójnej kiszki faszynowej.
- Roboty ziemne prowadzić pod stałym nadzorem archeologicznym.
- Wycinkę drzew i krzewów ograniczyć do niezbędnego minimum, zwłaszcza drzew starych i dziuplastych. Prace związane z wycinką drzew i karczowaniem terenu prowadzić poza okresem od 01 marca do 15 sierpnia z uwagi na okres lęgowy ptaków oraz pod nadzorem ornitologicznym. Dopuszczalne jest prowadzenie wycinki w okresie lęgowym ptaków, jednak wyłącznie w wyjątkowych,uzasadnionych przypadkach, po wykonaniu przez nadzór przyrodniczy pisemnej ekspertyzy ornitologicznej bezpośrednio wyprzedzającej fazę realizacji, której wyniki stwierdzą brak stanowisk lęgowych ptaków w obrębie usuwanych drzew i krzewów.
- Wszystkie drzewa przewidziane do pozostawienia, a rosnące w bliskim sąsiedztwie projektowanego przedsięwzięcia, należy na okres budowy zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi poprzez owinięcie drzew matami i obicie deskami.
- Uwzględnić adaptację zieleni istniejącej (drzewa i krzewy) w projekcie nowych nasadzeń.
- Zaprojektować zabezpieczenia akustyczne:
Wydanie zaleceń było niezbędne po tym, jak w styczniu 2019 roku wojewoda zakwestionował dokumentację inwestycji. Dostrzegł bowiem odmienne rozwiązania techniczne wykazane w projekcie budowlanym (zwykłe skrzyżowania - takie ostatecznie będą budowane) niż te określone w decyzji środowiskowej (ronda).
Teraz miasto dostało zielone światło od RDOŚ, bez którego nie mogłoby myśleć o wbiciu łopaty.
- Dokładny termin realizacji inwestycji będzie znany dopiero po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wyłonieniu wykonawcy robót, który będzie miał 13 miesięcy na realizację inwestycji - mówi Anna Kowalska z biura prasowego białostockiego magistratu. - Obecnie otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym planowane jest na 30 czerwca tego roku.
Czytaj też:Węzeł intermodalny z poślizgiem
W planach jest wybudowanie nowej jezdni i po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
- W ramach inwestycji zaprojektowano rozbudowę ulicy do dwóch jezdni na długości około 1380 metrów wraz ze ścieżkami rowerowymi po obu stronach alei. Nowa nawierzchnia będzie wykonana z mieszanki mineralno-bitumicznej (asfaltowa) - wylicza Anna Kowalska.
Do tego zjazdy, chodniki, zatoki autobusowe. Skrzyżowania będą rozbudowane, a most na ul. Radzymińskiej nad rzeką Białą zostanie rozebrany i wybudowany na nowo. Wzdłuż drogi staną ekrany akustyczne i nowe oświetlenie.
Realizacja inwestycji będzie się wiązała z wyburzeniem sześciu garaży oraz dwóch budynków gospodarczych.
- Ponadto dokumentacja projektowa została opracowana w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć wycinkę drzew - mówi Anna Kowalska.
Al. Tysiąclecia PP to jedna z najbardziej ruchliwych tras w mieście. Jak kilka miesięcy temu wyliczył magistrat, średnio przejeżdża tamtędy ponad 23 tysiące pojazdów na dobę, z czego około 3,5 tysiąca to ciężarówki. W zeszłym roku zakończył się remont odcinka od ronda Putry (wyjazd na Augustów) do ul. Wileńskiej. Wcześniej w ramach tego samego projektu unijnego przebito ulicę Sitarską z Białostoczku na Antoniuk.
Czytaj też:Z pociągu prosto do autobusu BKM
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?