Białystok będzie miał pierwszy parking typu Parkuj i jedź. Na około 100 miejsc

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Parkuj typu Parkuj i Jedź we Wrocławiu.
Parkuj typu Parkuj i Jedź we Wrocławiu. Tomasz Hołod
Udostępnij:
Przy ul. Filipowicza powstanie pierwszy w Białymstoku parking typu Parkuj i Jedź. Po zostawieniu tu auta można będzie przesiąść się do komunikacji miejskiej. Obok powstanie wszak pętla.

Idea jest taka, że ktoś przyjeżdżający do miasta zostawia samochód na obrzeżach i aby udać się do centrum przesiada się do autobusu. Takie rozwiązania stosowane są już w wielu polskich miastach. Już niedługo będzie również w Białymstoku.

Pierwszy parking typu Parkuj i Jedź (Park and Ride) ma powstać blisko granic miasta - przy ul. Filipowicza (w pobliżu wysokich bloków przy ul. Wiadukt). Na pustym dziś terenie ma się zmieścić ok. 100 aut. Działka ma powierzchnie ok. 0,5 ha. Dodatkowo powstaną też drogi manewrowe, chodniki oraz oświetlenie.

- Miasto szuka wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje inwestycję. Zainteresowane firmy swoje oferty mogą przesłać pocztą do 30 kwietnia na adres Urzędu Miejskiego w Białymstoku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Słonimska 1. Więcej informacji dotyczących przetargu znajduje się na stronie www.bip.bialystok.pl - mówi Eliza Bilewicz-Roszkowska z magistratu.

Czytaj też: Będzie skrzyżowanie ze światłami, zamiast ronda. Rusza przebudowa przy jednostce wojskowej [ZDJĘCIA]

Dodaje, że parking powstanie w pobliżu przyszłej pętli komunikacji miejskiej. - Tak, aby kierowcy przyjeżdżający do Białegostoku mogli zostawić tam samochody, przesiąść się do komunikacji miejskiej i dalej podróżować w ten sposób do centrum miasta - podkreśla.

Inwestycja będzie realizowana w ramach prowadzonego przez Miasto projektu "Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Białymstoku". Jest on realizowany przy wsparciu środków unijnych z programu Polska Wschodnia na lata 2014-2020. Cały projekt wart jest ponad 161 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi ponad 105 mln 225 tys. zł.

Czytaj też: Białystok. Władze przeciw bezpłatnej strefie parkowania na czas koronawirusa. Bo przyniosłoby to odwrotny skutek

Pieniądze te zostały przeznaczone - poza utworzeniem parkingu typu Park and Ride – na przebudowę ulic (m.in. Wiosennej, Prezydenta R. Kaczorowskiego, Legionowej, Klepackiej), zakup 24 niskoemisyjnych autobusów, zakup i uruchomienie 255 biletomatów mobilnych oraz dostawę i montaż 80 nowych wiat przystankowych, które już wkrótce pojawią się w Białymstoku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna Maćkowski

Festiwal marnowania środków unijnych trwa. Dzięki temu mieszkańcy Podlasia jako jedyni w Polsce nie otrzymali dotacji do dociepleń bloków. Zaciskając pasa sami takie roboty finansują ciesząc się z podmiejskiego parkingu do którego przypadkiem blisko będą mieli mieszkańcy nowych bloków.

G
Gość

Kolejna słomiana inwestycja pana butelkomata :)

G
Gość
20 kwietnia, 15:37, Gość:

Miasto buduje parking dla developera, który obok stawia bloki, ze współczynnikiem zatwierdzonym przez to same miasto, ze współczynnikiem, który pozwala znależć miejsce parkingowe połowie mieszkańców.

developer będzie pamietał przy najbliższych wyborach.

Takie to parkuj i jedż.

Raczej : masz znajomości to parkujesz za darmo.

Dokładnie ulice też są robione pod developera !!!

G
Gość

Miasto buduje parking dla developera, który obok stawia bloki, ze współczynnikiem zatwierdzonym przez to same miasto, ze współczynnikiem, który pozwala znależć miejsce parkingowe połowie mieszkańców.

developer będzie pamietał przy najbliższych wyborach.

Takie to parkuj i jedż.

Raczej : masz znajomości to parkujesz za darmo.

g
gość
20 kwietnia, 15:00, Gość:

Świetny pomysł. Może w końcu dzbany bbi, bha, bsk, bmn i inne wsioki przestaną siać grozę na białostockich ulicach! I podstawa - musi być dobra komunikacja do galerii!

Oj dzbanie , a jak mam określić typów co z osiedla na osiedle jadą i włączoną nawigację mają ? laska z pracy wraca i mapa włączona mądraliński . Dokładnie jak ktoś napisał w 15 minut tę wioskę można przejechać , ale skoro miasto ma z kasztanioną infrastrukturę bo pasy zieleni są szersze niż jezdnia to o czym mowa . Wioska wioską zostanie i choćby dwa pasy startowe wybuduje nic nie zmieni .

G
Gość
20 kwietnia, 13:31, miasto BUBLI:

Ludzie kto tym miastem rządzi ja sie pytam, zielona fala jest, słoneczniki zasadzone to teraz kolejny idiotyzm, to nie warszawa tylko większa wioska co w 15 min samochodem przejedziesz z jednego końca na drugi.

Jak wysiądzie i poczeka 30 min na autobus za 4 zł to się odechce

m
miasto BUBLI

Ludzie kto tym miastem rządzi ja sie pytam, zielona fala jest, słoneczniki zasadzone to teraz kolejny idiotyzm, to nie warszawa tylko większa wioska co w 15 min samochodem przejedziesz z jednego końca na drugi.

G
Gość

hahaha czyli jedyne co jest to dzialka i pomysl

nie ma:

- petli autobusowej

- autobusow

- trasy tych autobusow

- bus passow dla tych autobusow

cos pominalem?

G
Gość

Lipa, nikt nie będzie korzystał . Tylko wywalone pieniądze bo unijne

Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie