Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Awaria systemu kart miejskich. Miały być mandaty, a były przeprosiny. BKM posypuje głowę popiołem

Robert Borowy
Robert Borowy
Wojciech Wojtkielewicz
W poniedziałek doszło do awarii systemu kart miejskich w białostockiej komunikacji. W trakcie kontroli i posiadania aktywnych biletów niektórzy mieszkańcy zmuszeni byli do zaakceptowania mandatu za jego brak. Po późniejszej interwencji okazało się, że problem leży po stronie systemu BKM. Białostocki przewoźnik stanął na wysokości zadania, kary anulował i przeprosił.

Miały być mandaty, a skończyło się przeprosinami i odpowiednim podejściem Białostockiej Komunikacji Miejskiej do pasażerów, którzy natknęli się na awarię systemu kart miejskich podczas podróżowania w poniedziałek 29 sierpnia. Dla kilku mieszkańców miasta był to stresujący moment w którym pomimo ważnego biletu traktowani byli, jakby podróżowali "na gapę".

- Kontrolerzy spisywali ludzi, którzy mieli tę karty. Bilety były opłacone, a u kontrolera w czytniku pokazywało, że jest odwrotnie. Niektórzy wykłócali się w trakcie trwania interwencji, co w ostateczności skutkowało koniecznością wyruszenia na ulicę Składową, by wyjaśnić nieprzyjemną sytuację do końca - mówi czytelnik portalu Kurier Poranny.

Koniec końców problem leżał po stronie technologii Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Wszystkie mandaty za brak biletów zostały anulowane, choć pobierano koszty manipulacyjne w wysokości 10 złotych za wycofanie kary, której... nigdy nie powinni dostać.

- Okazało się, że wina leży po stronie błędu w systemie. Dodatkowo w trakcie anulowania mandatu pobierana była opłata kosztów manipulacyjnych. Więc pytam, jak to jest, że oni popełnili błąd, a poszkodowani mieszkańcy musieli przyjeżdżać (na ulicę Składową przyp. red.), tłumaczyć się, tracić czas, by na koniec zapłacić za coś, czego nie zrobili - tłumaczy czytelnik portalu.

Sprawa ma natomiast swoje szczęśliwe zakończenie, bo przezornością i odpowiednim podejściem do sprawy wykazali się pracownicy BKM, którzy pasażerów przeprosili i zapewnili o zwrocie kosztów manipulacyjnych. Do sprawy odniosła się również zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, Agnieszka Zabrocka.

- Informuję że faktycznie po aktualizacji systemów wystąpiły chwilowe problemy z elektroniczną kartą miejska, które zostały już usunięte.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny