Białostoczanin ofiarą spoofingu. Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił 35 tysięcy złotych

OPRAC.:
Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Rozmówca 58-latka twierdził, że dzwoni z departamentu bezpieczeństwa placówki. Poinformował mężczyznę, że koś próbował włamać się na jego konto
Rozmówca 58-latka twierdził, że dzwoni z departamentu bezpieczeństwa placówki. Poinformował mężczyznę, że koś próbował włamać się na jego konto fot. poxabay.com/pl/ zdjęcie ilustracyjne
Podający się za pracownika banku oszust nakłonił mężczyznę do zainstalowania oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia. Miało ochronić konto bankowe klienta przed włamaniem. W rzeczywistości utorowało do niego dostęp przestępcom.

Spoofing to podszywanie się oszustów pod autentyczne numery różnych instytucji. Tak było w przypadku 58-letniego białostoczanina.

Na jego telefonie wyświetlił się numer telefonu infolinii bankowej. Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku i oświadczył, że dzwoni z departamentu bezpieczeństwa placówki. Poinformował 58-latka, że koś próbował włamać się na jego konto.

Czytaj też:

O sprawie w środę poinformowała białostocka policja. Jak ustaliła, w trakcie prowadzonej rozmowy oszust nakłonił mężczyznę do zainstalowania oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia.

Zgodnie z wydawanymi przez oszusta poleceniami, mężczyzna zrobił przelew na około 10 tysięcy złotych, a także zaciągnął pożyczkę w kwocie 25 tysięcy złotych i przelał na wskazane konto

- opisuje aspirant Katarzyna Molska-Zarzecka z Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku.

Po chwili białostoczanin zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, ale było już za późno. Stracił 35 tysięcy złotych.

Zobacz także:

Przy okazji tej historii policjanci kolejny raz apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Przypominają, aby bezwzględnie zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze jakichkolwiek programów czy aplikacji.

Tu obejrzysz spot podlaskiej policji przestrzegający seniorów przed oszustami:

9 i 16 listopada pod numerami telefonów 785 717 298 oraz 785 717 300 w godz. 7.30 - 15.30 odbędą się dyżury w ramach Dni Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem na tzw. "legendę", czyli na wnuczka, na policjanta, prokuratora, pracownika ZUS itp.

Działanie odbędzie się w ramach projektu realizowanego z Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego - "Fałszywy telefon - zagrożone oszczędności".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hmm
W jaki sposób zaciągnięcie kredytu miało chronić konto bankowe? 🤔
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie