Białostocki szlak kulinarny. Mieszkańcy - za, restauratorzy - potrzebna promocja.

Aneta Boruch
Promocja ma ruszyć w marcu
Promocja ma ruszyć w marcu
Szlak kulinarny podoba się mieszkańcom Białegostoku. Restauratorzy: potrzebna większa promocja.

Klienci białostockich restauracji chętnie korzystają z cenowych okazji w ramach kulinarnego szlaku. Właściciele lokali liczą jednak na jeszcze więcej smakoszy.

- Odwiedzam różne restauracje, gdy podawane są w nich dania w promocyjnych cenach - mówi białostoczanka Alicja Zdanowicz. - Umawiam się wtedy ze znajomymi i próbujemy różnych podlaskich przysmaków. Uważam, że to dobry pomysł na przyciągnięcie klientów.

Jesienią ubiegłego roku ruszył Białostocki Szlak Kulinarny. Obecnie tworzy go około 30 restauracji, które w większości zlokalizowane są w centrum miasta. Organizują one różne akcje promocyjne, warsztaty i konkursy kulinarne, a w sezonie letnim mają w planach także imprezy plenerowe.

Klienci są z takich okazji zadowoleni. Zdania restauratorów są podzielone.

Białostocki szlak kulinarny potrzebuje promocji

- To fajna inicjatywa, przychodzi do nas coraz więcej osób z kartami klubu smakosza - opowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka restauracji Bombay Express. - Trzymamy za nią kciuki. Liczymy, że będzie się dalej rozwijała.

- Z naszego punktu widzenia efekty są mizerne - nie ukrywa Łukasz Zimnoch, właściciel Tawerny Portowej. - Do tej pory były u nas dwie osoby z kluba smakosza, choć może to kwestia naszej lokalizacji i tego, że działamy od niedawna.

Białostocki pomysł jest drugim w Polsce, po Gdyni, miejskim szlakiem kulinarnym. Zdaniem specjalistów nasz działa o wiele lepiej.

- Gdynianie zazdroszczą Białemustokowi, szczególne wrażenie zrobiły na nich warsztaty kulinarne - mówi Hubert Gonera z firmy landbrand, która urządzała inaugurację naszego szlaku. Niedawno był w Gdyni. - Mam wrażenie, że białostocki szlak rozwija się dynamiczniej, co chwilę jest nowa atrakcja.

Restauratorzy postulują, by miasto intensywniej promowało szlak.

- Dobrze byłoby bardziej go rozreklamować - mówi Urszula Olechno. - Wiosną i latem znów warto zorganizować imprezy na rynku.

Magistrat zdaje sobie z tego sprawę. Praktycznie jest już gotowy przewodnik po szlaku pt. "Smaki Białegostoku". Będzie promowany na marcowych targach turystycznych. Trwa też plebiscyt na regionalne danie.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3