Białostocki szlak kulinarny. Mieszkańcy - za, restauratorzy - potrzebna promocja.

Aneta Boruch
Promocja ma ruszyć w marcu
Promocja ma ruszyć w marcu
Szlak kulinarny podoba się mieszkańcom Białegostoku. Restauratorzy: potrzebna większa promocja.

Klienci białostockich restauracji chętnie korzystają z cenowych okazji w ramach kulinarnego szlaku. Właściciele lokali liczą jednak na jeszcze więcej smakoszy.

- Odwiedzam różne restauracje, gdy podawane są w nich dania w promocyjnych cenach - mówi białostoczanka Alicja Zdanowicz. - Umawiam się wtedy ze znajomymi i próbujemy różnych podlaskich przysmaków. Uważam, że to dobry pomysł na przyciągnięcie klientów.

Jesienią ubiegłego roku ruszył Białostocki Szlak Kulinarny. Obecnie tworzy go około 30 restauracji, które w większości zlokalizowane są w centrum miasta. Organizują one różne akcje promocyjne, warsztaty i konkursy kulinarne, a w sezonie letnim mają w planach także imprezy plenerowe.

Klienci są z takich okazji zadowoleni. Zdania restauratorów są podzielone.

Białostocki szlak kulinarny potrzebuje promocji

- To fajna inicjatywa, przychodzi do nas coraz więcej osób z kartami klubu smakosza - opowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka restauracji Bombay Express. - Trzymamy za nią kciuki. Liczymy, że będzie się dalej rozwijała.

- Z naszego punktu widzenia efekty są mizerne - nie ukrywa Łukasz Zimnoch, właściciel Tawerny Portowej. - Do tej pory były u nas dwie osoby z kluba smakosza, choć może to kwestia naszej lokalizacji i tego, że działamy od niedawna.

Białostocki pomysł jest drugim w Polsce, po Gdyni, miejskim szlakiem kulinarnym. Zdaniem specjalistów nasz działa o wiele lepiej.

- Gdynianie zazdroszczą Białemustokowi, szczególne wrażenie zrobiły na nich warsztaty kulinarne - mówi Hubert Gonera z firmy landbrand, która urządzała inaugurację naszego szlaku. Niedawno był w Gdyni. - Mam wrażenie, że białostocki szlak rozwija się dynamiczniej, co chwilę jest nowa atrakcja.

Restauratorzy postulują, by miasto intensywniej promowało szlak.

- Dobrze byłoby bardziej go rozreklamować - mówi Urszula Olechno. - Wiosną i latem znów warto zorganizować imprezy na rynku.

Magistrat zdaje sobie z tego sprawę. Praktycznie jest już gotowy przewodnik po szlaku pt. "Smaki Białegostoku". Będzie promowany na marcowych targach turystycznych. Trwa też plebiscyt na regionalne danie.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie