Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białostocka "Jedynka" znowu najbardziej przyjazną skarbówką w woj. podlaskim

(peż)
Od lewej: Sławomir Poznański, naczelnik II US w Białymstoku, Maciej Żywno, wojewoda podlaski, Małgorzata Sokół-Kreczko, naczelnik I US w Białymstoku, Janusz Bonarski, naczelnik US w Suwałkach i Krzysztof Żukowski, kanclerz białostockiej Loży Business Centre Club
Od lewej: Sławomir Poznański, naczelnik II US w Białymstoku, Maciej Żywno, wojewoda podlaski, Małgorzata Sokół-Kreczko, naczelnik I US w Białymstoku, Janusz Bonarski, naczelnik US w Suwałkach i Krzysztof Żukowski, kanclerz białostockiej Loży Business Centre Club
Nudy, pani naczelnik, nudy - żartował Maciej Żywno, wojewoda podlaski podczas dzisiejszej uroczystości w białostockiej Loży BCC.

Przedstawione tu zostały wyniki tegorocznej edycji konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy. Po raz jedenasty, a więc bez zaskoczenia, laur najlepszego us w województwie odebrała Małgorzata Sokół-Kreczko, naczelnik białostockiej „jedynki”. Stąd ta uwaga wojewody.
-Jeszcze tylko dwa urzędy w Polsce mają na swoim koncie tyle tytułów laureata tego konkursu – podkreślał Krzysztof Żukowski, kanclerz Loży.
Drugie miejsce zajął II US w Białymstoku, a trzecie – po raz pierwszy w historii konkursu – US w Suwałkach.
- To szczególnie cieszy, że i taki względnie mały jak na polskie warunki urząd, zdobył tak znaczne poparcie obsługiwanych przez siebie podatników – dodał Krzysztof Żukowski.
- To dobrze być docenionym za szybkość działania i profesjonalizm. Wiem, że  przedsiębiorcy urzędników nie lubią. Sam nim jestem – mówił wojewoda gratulując zwycięzcom. – Dobrze czasem usłyszeć dobre słowo.

- Staramy się po prostu obsługiwać podatników sprawnie, cierpliwie, w dobrych warunkach lokalowych – wyliczał nam Janusz Bonarski, naczelnik US w Suwałkach. – Zajmujemy się dziedziną złożoną i budzącą często emocje. Dlatego ważne jest udzielanie rzetelnych informacji czy dostosowywanie godzin pracy do potrzeb podatników, zwłaszcza w gorącym okresie kampanii podatkowej.
- Nasz urząd obsługuje 250 tysięcy podatników – przypomina Sławomir Poznański, naczelnik II US w Białymstoku. – To bardzo wielu przedsiębiorców i zwykłych ludzi rozliczających się z podatku dochodowego i tym samym bardzo wiele problemów. Staramy się nieustannie szkolić pracowników i przypominać im, zwłaszcza tym mającym bezpośredni kontakt z naszym klientem, że wszystkie nasze problemy zostawiamy w domu, a w pracy skupiamy się tylko na cierpliwym i fachowym rozwiązywaniu kłopotów podatników. Wiadomo, że nie zawsze się to udaje, ale się staramy.
- To ,że po raz kolejny odebraliśmy dowód uznania podatników, nie znaczy, że nie ma już nic do zrobienia – zastrzega z kolei Małgorzata Sokól-Kreczko.  - Staramy się np. udoskonalić kontakt elektroniczny z podatnikami. Chcemy, aby mieli go z urzędem szybko i przez całą dobę. Udostępniliśmy np. podatnikom możliwość dokonywania u nas za pośrednictwem Internetu różnych niezbędnych opłat skarbowych. Załatwiając sprawę w urzędzie można skorzystać z dostępu do sieci, dokonać przelewu ze strony własnego banku i wydrukować potwierdzenie bez wychodzenia z urzędu skarbowego.

Zobacz też: Fiskus zapowiada niebezpieczne zmiany dla firm w podatkach

- Przepisy nigdy nie dogonią życia i zawsze trzeba podchodzić do nich z głową – powiedział nam Janusz Bonarski, gdy spytaliśmy, czy planowane przez resort finansów zmiany dotyczące możliwości blokowania kont mogą wpłynąć na mniej przyjazną pracę urzędów z przedsiębiorcami. – Mamy przecież do czynienia z bardzo różnymi przypadkami problemów podatkowych i zawsze staramy się dopasowywać wagę użytych metod do rangi sprawy. Naszą rolą jest też zapewnienie funkcjonowania państwa, ale do zwykłych błędów podatnika nie stosujemy metod, które są niezbędne wobec przestępczości podatkowej, która jednak też się przecież zdarza.
- Teraz też jest możliwość stosowania tzw. egzekucji miękkiej i twardej – zwraca uwagę Małgorzata Sokól –Kreczko. – I zawsze, gdy tylko można, korzystamy z tej pierwszej: dzwoniąc, śląc powiadomienia, maile czy sms-y podatnikom, którzy zaniedbali swoich powinności, żeby im o nich przypomnieć. Choćby po to, aby im oszczędzić kosztów egzekucji.

Konkurs Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy
jest niekomercyjnym, ogólnopolskim przedsięwzięciem, którego podstawowym celem jest  zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków, tworzenie  atmosfery wzajemnej życzliwości i akceptacji wzajemnych praw i  obowiązków obu stron oraz uwarunkowań, które towarzyszą działalności urzędów i  przedsiębiorstw, upublicznianie i promocja wysokich standardów obsługi klienta osiągniętych przez wyróżnione placówki.
W tym roku, Urzędy Skarbowe w całej Polsce oceniło za pośrednictwem ankiet ponad 23 tysiące przedsiębiorców. Ich ocenie podlegały m.in. jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników. Podobnie, jak w latach ubiegłych, Urzędy Skarbowe oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej ankiecie konkursowej. Ankiety oceniające urzędy były przesyłane do Kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs na szczeblu regionalnym.
Wyróżnione  urzędy skarbowe otrzymają tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2013”. Prawo używania tytułu będzie im przysługiwało przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.
Uroczystość odbędzie się w Warszawie 28 czerwca 2012 r., (piątek)w siedzibie BCC, Plac Żelaznej Bramy 10 Warszawa (sala angielska).W spotkaniu wezmą udział: Andrzej Parafianowicz – wiceminister finansów i Marek Goliszewski – prezes BCC

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny