Bezpośrednio z Hajnówki do Warszawy! Dalekobieżne pociągi PKP Intercity wracają na południowe Podlasie

Materiał informacyjny PKP INTERCITY
Od niedzieli 13 czerwca, po 17 latach przerwy, znów można dojechać bezpośrednio z Warszawy do Hajnówki. PKP Intercity wraca na południowe Podlasie. Spółka cały czas rozwija siatkę połączeń. Od 2014 roku liczba miejscowości, w których zatrzymują się pociągi przewoźnika wzrosła z ok. 300 do blisko 420.

W ramach nowego rozkładu jazdy dostęp do usług PKP Intercity uzyskała południowa część Podlasia. Spółka uruchomiła dwie pary pociągów, które pojadą m.in. przez Białystok, Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę, Siemiatycze, Sarnaki, Niemojki i Mordy. Pierwszy z nich to TLK Biebrza, który jeździ na trasie z Gdyni, przez Olsztyn, Hajnówkę, Białystok do Warszawy. Drugi to TLK Żubr, który połączy stolicę Województwa Podlaskiego ze stolicą Polski.

Rozkład jazdy obu pociągów został tak zaplanowany, by do Warszawy można odjechać rano i wrócić po południu lub wieczorem. Można też ruszyć w podróż do stolicy po południu.

Tanie bilety, dużo promocyjnych ofert

Dzięki ofercie Bilet Taniomiastowy ceny przejazdów na nowych trasach na południowe Podlasie zaczynają się w przedziale 19-28 zł. Co ważne bilety można kupować online w serwisie intercity.pl.

Dla podróżnych przygotowano wiele promocyjnych ofert. Wspomniany Bilet Taniomiastowy to jedna z nich. Oferta Wcześniej pozwala kupić bilety ze zniżkami 30, 20 i 10%, w zależności od tego, jak szybko zdecydujemy się na ich nabycie. Bilet Weekendowy to okazja do komfortowego podróżowania w weekendy po całej Polsce. Do tego m.in. Bilet Rodzinny, czy Bilet dla Seniora. Wszystkie oferty i ich szczegóły, dostępne są na stronie intercity.pl

Mieszkańcy południowego Podlasia zyskują nie tylko połączenie z Warszawą, czy Trójmiastem, lecz także z całą Polską. Dzięki stałemu uruchamianiu nowych pociągów siatka połączeń narodowego przewoźnika kolejowego staje się coraz gęstsza.
Tegoroczne wakacje przynoszą wzrost średniej liczby pociągów uruchamianych każdego dnia przez PKP Intercity do 426.
Tymczasem w ubiegłorocznym okresie letnim na tory wyjeżdżało ok. 410 składów dziennie. To powrót do ostatnich wakacji przed pandemią - latem 2019 roku przewoźnik wypuszczał na tory 425 pociągów na dobę.

Porozumienie o współpracy z Lokalną Organizacją Turystyczną

Przy okazji uruchomienia bezpośredniego połączenia z Hajnówką PKP Intercity oraz Lokalna Organizacja Turystyczna (LOT) „Region Puszczy Białowieskiej" podpisały porozumienie o współpracy. W ramach tego porozumienia spółka i LOT będą wspierać rozwój ruchu turystycznego w regionie. Bardzo ważnym punktem tego porozumienia jest inicjatywa, w ramach której posiadacze biletów PKP Intercity – TLK Biebrza oraz TLK Żubr otrzymają szereg świadczeń od partnerów LOT „Region Puszczy Białowieskiej”.
Powstał też specjalny przewodnik po najciekawszych miejscach w regionie Puszczy Białowieskiej, w którym znajduje się też lista wszystkich partnerów biorących udział w programie. Przewodnik jest do pobrania w wersji PDF na stronie intercity.pl/hajnowka, a informacje na ten temat, w formie specjalnych naklejek, znajdą się w wagonach TLK Biebrza i TLK Żubr. Wersja drukowana udostępniona jest w regionie Puszczy Białowieskiej.

Nowe trasy, większa liczba połączeń na dotychczasowych szlakach to dowód na to, że nasza spółka poradziła sobie z kryzysem wywołanym pandemią. Pasażerowie wracają na kolej, a my szykujemy dla nich coraz lepszą ofertę. Południowe Podlasie to kolejny region, do którego wracamy z bezpośrednimi połączeniami. Od kilku lat liczba miast i miejscowości z dostępem do naszych usług rośnie. Od rozkładu jazdy 2014/2015 to już ponad 120 nowych ośrodków więcej, w których zatrzymują się pociągi PKP Intercity. Teraz na naszej mapie jest już blisko 420 przystanków – mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.
Jestem pewien, że oferta, którą przygotowaliśmy na najbliższe dwa i pół miesiąca spotka się z zainteresowaniem pasażerów. Nowe miejscowości włączone w naszą siatkę połączeń, takie jak Hajnówka, są kolejnym przykładem walki z wykluczeniem komunikacyjnym i przybliżaniem kolei dalekobieżnej Polsce powiatowej – podkreśla Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Członkowie zarządu PKP Intercity Adam Laskowski (z lewej) i Jarosław Oniszczuk

Nowe połączenia PKP Intercity

Jedną z wielu nowości rozkładu jazdy 2020/2021 jest skład TLK Sudety relacji Jelenia Góra – Kraków, który jeździ m.in. przez Świdnicę, Dzierżoniów i Ząbkowice Śląskie oraz Nysę i Prudnik na Opolszczyźnie, włączając te pięć miast w siatkę połączeń PKP Intercity.

Mieszkańcy Nysy i Prudnika mają też możliwość korzystania z pociągu - TLK Kormoran, który jeździ w nowej relacji Polanica Zdrój – Olsztyn przez Katowice oraz Warszawę. Skład ten zapewnia warszawianom i olsztynianom połączenie z Kotliną Kłodzką.

Dzięki kończącej się modernizacji linii nr 7 na odcinku Pilawa – Otwock i skierowaniu pociągów łączących Warszawę i Lublin do Otwocka, to miasto jest kolejnym, które odzyskało po latach połączenia dalekobieżne.

10 stycznia 2021 roku dostęp do usług PKP Intercity zyskali mieszkańcy Płocka i Gostynina, przez które zaczął jeździć nowy pociąg TLK Chemik relacji Płock – Katowice, zapewniający możliwość dojazdu do Łodzi, Kutna, Częstochowy i Katowic.

W rozkładzie jazdy 2020/2021 pojawił się też IC Bosman, który połączył Wrocław z Kołobrzegiem przez Poznań. Z kolei Pociąg TLK Wyczółkowski zapewnia dodatkową komunikację z Lublina do Świnoujścia, kursując przez Kielce, Częstochowę, Wrocław i Zieloną Górę.

Na pierwszy od 17 lat bezpośredni pociąg z Warszawy do Hajnówki czekali samorządowcy, posłowie oraz przedstawiciele rządu. M.in. wojewoda Bohdan Paszkowski, wicemarszałek Sławomir Derehajło oraz minister Dariusz Piontkowski

Wagony COMBO ruszają na trasy

Co ważne nasze pociągi są coraz nowocześniejsze. We flocie PKP Intercity już teraz zaczynają przeważać pojazdy nowe lub zmodernizowane. Do 2030 roku wydamy 19 miliardów złotych na inwestycje w tabor – dodaje Adam Laskowski.

Z wielu taborowych nowości, jakie pojawiają się na torach w okresie wakacyjnym warto zwrócić uwagę na wagony COMBO. Wyróżnia je wielofunkcyjność i podwyższony standard podróży. Dodajmy podróży dla wszystkich, bo wagony COMBO mają specjalne przedziały dedykowane dla podróżnych na wózkach.

PKP Intercity planuje zintensyfikować działania na rzecz tej grupy pasażerów, czego wyrazem jest przystąpienie przewoźnika do programu Dostępność Plus. Wagony uzyskały certyfikat „Transport bez barier” przyznawany przez Fundację Integracja i są pierwszymi takimi pojazdami w Polsce. Zadbano w nich o odpowiednie wyciszenie wnętrza, wydzielono również przedziały rodzinne. W pojeździe znalazła się też część bezprzedziałowa i przestrzeń, w której można bezpiecznie przewieźć rowery.

Pierwszymi pociągami, do których będą włączane wagony są: IC Piast relacji Gdynia – Kraków – Gdynia, IC Pomorzanin relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław oraz IC Mamry relacji Wrocław – Giżycko – Wrocław

W jakich godzinach jeżdżą nowe pociągi na południowe Podlasie

TLK Biebrza w relacji Gdynia-Warszawa: rusza w podróż z Trójmiasta o godz. 7.12. W Białystoku jest 14.42, w Hajnówce 16.10. Do Warszawy Wschodniej dociera 19.18. Warszawa Wsch. 19.18

TLK Biebrza w relacji Warszawa-Gdynia odjeżdża z Warszawy Wschodniej o 8.52. W Hajnówce jest o 12.00, w Białystoku 13.06, w Olsztynie 17.42, a do Gdyni Głównej dociera o 20.58.

TLK Żubr w relacji Warszawa-Białystok startuje z Warszawy Wschodniej o 18.07. W Siemiatyczach jest o 20.56, w Hajnówce o 21.50, a do Białegostoku dociera o 22.48.

TLK Żubr w relacji Białystok-Warszawa: Białystok – 6.08, Hajnówka – 7.08, Siedlce – 8.50 Warszawa Wsch – 10.17.

Bezpieczne podróże koleją

Na pokładach pociągów należy zakrywać usta i nos podczas trwania całej podróży. Kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i dezynfekcji rąk. Kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych.

Wszystkie pociągi PKP Intercity są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu. Od marca 2020 roku do końca maja 2021 przewoźnik wykonał ponad 456 tys. dezynfekcji i blisko 20 tys. dezynfekcji metodą zamgławiania.

19 miliardów złotych
Tyle spółka PKP Intercity wyda do 2030 roku na zakup i modernizację taboru

Wideo

Dodaj ogłoszenie