Będzie miejski system zarządzania ruchem

(ab)
ma odkorkować skrzyżowania i usprawnić jazdę miejskich autobusów
ma odkorkować skrzyżowania i usprawnić jazdę miejskich autobusów sxc.hu
Udostępnij:
W Białymstoku powstanie zintegrowany system zarządzania ruchem. - Zapewni płynny, bezpieczny ruch z udziałem autobusów i rowerzystów - mówi wiceprezydent Adam Poliński.

System obejmie swoim zasięgiem ponad 120 skrzyżowań. Każda sygnalizacja świetlna, w zależności od liczby przejeżdżających samochodów wysyłała informacje o zapotrzebowaniu na zielone światło. Aby całość działała sprawnie, utworzone zostanie centrum kierowania ruchem.

Miasto rozpoczęło już prace nad jego stworzeniem. Właśnie podpisało umowę z firmą OpenSky Systems and Services, która do 22 lipca opracuje założenia działania systemu. Dostanie za to 167 tysięcy złotych.
W dokumencie, który przygotuje, znajdą się m.in. propozycje najlepszych rozwiązań sterowania ruchem drogowym dla poszczególnych rejonów miasta, opisy urządzeń niezbędnych do działania systemu, a także wyliczenie szacunkowych kosztów.
Następnie miasto ogłosi przetarg na wprowadzenie nowoczesnego systemu. Zainstaluje go jedna firma w ramach formuły zaprojektuj i zbuduj. Wszystko to potrwa około trzech lat.

- Myślę, że być może pewne prace zaczniemy jeszcze w tym roku - szacuje Adam Poliński. - Ale większość przypadnie na dwa następne lata.

System ma być gotowy w 2013 roku. Będzie kosztował 27 milionów złotych.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Koleś
Najpierw opłacono dziesiątki sygnalizacji świetlnych z elektroniką niedostosowaną do centralnego sterowania - teraz to wszystko będzie wywalane i wymieniane na inne.
Kilka lat temu ( może 3 ) w gazetach czytaliśmy że nakładem milionów naszych podatków zbudowano dla Jagi ogrzewaną płytę stadionu - teraz czytałem że ta sama ekipa wymienia za następne miliony raz już zbudowaną płytę na inną, oszczędniejszą.
Moim zdaniem w Białymstoku nauka na temat potrzebnych inwestycji kosztuje za drogo. A może taniej byłoby sprowadzić do miasta bardziej doświadczonych już ludzi do wykonywania tej roboty.

Nikt nie wymienia płyty na inną, po prostu zbudowano nową kotłownię pod nowymi trybunami, ta stara była tymczasowa. Przed napisaniem posta zasięgnij informacji a nie siej demagogii.
g
gość
Jak sam napisałeś, obecny system działa w obrębie jednego skrzyżowania, zaś centrum sterowania ruchem połączy skrzyżowania w system. Zielone będzie się zapalać nie tylko na różny czas, ale też w określonym momencie aby pojazdy, które jadą od poprzednich świateł nie musiały się zatrzymywać (bo przy dużym ruchu to właśnie zwolnienia/zatrzymania są najbardziej korkotwórcze).
Tak i teraz te buraki będą na pamięć deptać pedał gazu do oporu bo będą pewni że na następnym skrzyżowaniu będzie na pewno zielone światło.
g
gość
Najpierw opłacono dziesiątki sygnalizacji świetlnych z elektroniką niedostosowaną do centralnego sterowania - teraz to wszystko będzie wywalane i wymieniane na inne.
Kilka lat temu ( może 3 ) w gazetach czytaliśmy że nakładem milionów naszych podatków zbudowano dla Jagi ogrzewaną płytę stadionu - teraz czytałem że ta sama ekipa wymienia za następne miliony raz już zbudowaną płytę na inną, oszczędniejszą.
Moim zdaniem w Białymstoku nauka na temat potrzebnych inwestycji kosztuje za drogo. A może taniej byłoby sprowadzić do miasta bardziej doświadczonych już ludzi do wykonywania tej roboty.
Przecież to jest normalne, najpierw się robi ulicę a później się ją rozwala i robi kanalizację, przy kościele Rocha rok temu zrobili nowy chodnik a teraz go wymieniają bo postawili pomnik i pewnie kolor chodnika nie odpowiada, no ale przecież ruch w interesie musi być a kolesiostwo musi sobie wzajemnie pomagać żeby nie umrzeć z głodu.
s
syk
Pójdziesz piechota, i wypijesz trzy piwa!

Ale z Wysokiego Stoczka, czy z Zielonych Wzgórz na Rynek to trzeba sporo iść .
w
wladek
Na kartę miejska wywalono miliony, a jak wczoraj oglądałem wywiad z Panem wice od komunikacji miejskiej tona pytanie proste. Jak nie mając karty miejskiej kupić bilet na przejazd " nie potrafił odpowiedzieć ? Nie wiem głupi czy po prostu tak nie można zrobić ? Bo coś tłumaczył o automatach że trzeba tam włożyć będzie kartę zapłacić i będzie można jechać nawet cały dzień czy dekadę. Pokazano tez jakiś ekran że tam coś można .
Ale DURNIE jak taka babcia z laską i siatką na tym ekranie "skasuje " bilet , gdzie jak pokazywano trzeba czytać napisy i "klikać" po ekranie.A wzrok słaby i autobus się kiwa, szarpie ?
Pytanie jak po zupełnym wprowadzeniu kart miejskiej będę mógł pojechać na piwo na Rynek Kościuszki ? Dla ułatwienia nie mam karty i nie mam wpłaty by zapłacić sms-em. Mam tylko 20 zł od żony na 2 piwa i dojazd?

Pójdziesz piechota, i wypijesz trzy piwa!
n
niezadowolony
Najpierw opłacono dziesiątki sygnalizacji świetlnych z elektroniką niedostosowaną do centralnego sterowania - teraz to wszystko będzie wywalane i wymieniane na inne.
Kilka lat temu ( może 3 ) w gazetach czytaliśmy że nakładem milionów naszych podatków zbudowano dla Jagi ogrzewaną płytę stadionu - teraz czytałem że ta sama ekipa wymienia za następne miliony raz już zbudowaną płytę na inną, oszczędniejszą.
Moim zdaniem w Białymstoku nauka na temat potrzebnych inwestycji kosztuje za drogo. A może taniej byłoby sprowadzić do miasta bardziej doświadczonych już ludzi do wykonywania tej roboty.
T
ToM
Przyciski na przejściach dla pieszych to jeden idiotyzm, ale przyciski na przejazdach rowerowych to już w ogóle nonsens i popis projektantów !
ż
życzliwy
Już była zielona fala na Atoniukowskiej przed przebudową i po przebudowie ale można zobaczyć jak ona działa.
p
poinformowany
Mam nadzieję, że owa firma stwierdzi, że najlepszą propozycją sterowania ruchem po 22 będzie wyłączenie wszystkich sygnalizacji świetlnych bo to co teraz się dziej to jest komedia.
Y
YORGOT
Już jedno z udogodnień w ruchu mamy: włączniki zielonego światła na skrzyżowaniach dla pieszych. Bardziej idiotycznego systemu już wymyślić nie można, bo przecież cykle świateł i tak się zmieniają, to jeszcze piesi muszą wcisnąć guziczek, żeby przejść na drugą stronę, chociaż samochody i tak stoją. Powstaje niezły bajzel. Teraz, jak dojdzie "zielona fala" opracowana przez kolejnego debila, to dopiero będą jaja.
s
syk
Na kartę miejska wywalono miliony, a jak wczoraj oglądałem wywiad z Panem wice od komunikacji miejskiej tona pytanie proste. Jak nie mając karty miejskiej kupić bilet na przejazd " nie potrafił odpowiedzieć ? Nie wiem głupi czy po prostu tak nie można zrobić ? Bo coś tłumaczył o automatach że trzeba tam włożyć będzie kartę zapłacić i będzie można jechać nawet cały dzień czy dekadę. Pokazano tez jakiś ekran że tam coś można .
Ale DURNIE jak taka babcia z laską i siatką na tym ekranie "skasuje " bilet , gdzie jak pokazywano trzeba czytać napisy i "klikać" po ekranie.A wzrok słaby i autobus się kiwa, szarpie ?
Pytanie jak po zupełnym wprowadzeniu kart miejskiej będę mógł pojechać na piwo na Rynek Kościuszki ? Dla ułatwienia nie mam karty i nie mam wpłaty by zapłacić sms-em. Mam tylko 20 zł od żony na 2 piwa i dojazd?
z
zły
Jeżeli wiadomo ile ma kosztować to po co te konsultacje za 176 tys zł.
ktoś weźmie kase za darmo

Pan Poliński wydaje prawie 180 tyś złotych jakiejś firmie za NIC. Bo skoro Poliński czy tam Magistrat wie że to ma kosztować 27 mln to będzie kosztować .
Znajomy ma firmę i często jak inni coś zamawiają to ustala cenę wg tego co gotów zapłacić odbiorca. Aby tylko zarobić . Raz więcej , a raz mniej.
Przecież to że miasto wyda 27 mln to jak to tak. A gdzie przetarg na dostawę urządzeń , montaż i utrzymanie w sprawności.
Prokuraturze i CBA polecam zainteresować się tą inwestycja.
A swoją drogą to Władza Miejska szasta pieniędzmi. Jak dziewczynom za jakieś logo dano laptopa za 2 tysiaki, to go zaraz zabrano bo nie te wygrały i ogłoszono że to plagiat.
Jak zrobiła to firma z "gejowskim słoneczkiem" to cacy, teraz też już wiadomo ile będzie kosztować CUDO, ale wydaje się kupę szmalu na rachunki.
Oj tu jest jakiś przekręt tylko Polińskiego czy kolesiów. Czy Poliński to może płaci ze swojej kieszeni ?
G
Gość
Na aż taka zielona falę bym nie liczył. Na pewno nie dla autobusów. Raczej chodzi o cykl zielonych świateł które będą się zapalać w takiej sekwencji że teoretycznie można by było przejechać przez kilka skrzyżowań bez zatrzymania. W praktyce bywa różnie.

Ogólnie dziwi mnie fakt że już chcą zmieniać sygnalizację która niedawno została wprowadzona. Przecież inteligentne światła miały być i dzięki tym kamerom na skrzyżowaniach miały rozładowywać korki po przez wydłużanie bądź skracanie świecenia się zielonego światła.

Jak sam napisałeś, obecny system działa w obrębie jednego skrzyżowania, zaś centrum sterowania ruchem połączy skrzyżowania w system. Zielone będzie się zapalać nie tylko na różny czas, ale też w określonym momencie aby pojazdy, które jadą od poprzednich świateł nie musiały się zatrzymywać (bo przy dużym ruchu to właśnie zwolnienia/zatrzymania są najbardziej korkotwórcze).
j
jano
- cielawe że ponad 1000 urzędników nie potrafi prostego zamówienia przygotować i trzeba to zlecić firmie za 167 tysięcy złotych.
n
nikołajuk
Jeśli to ma być takie samo "udogodnienie" co karta miejska to może sobie niech darują. Bo w karcie przykładanie za każdym razem do kasownika miesięcznego na pewno ułatwi życie każdemu pasażerowi. Szkoda kasy.

A są juz te miejskie karty ze tak placzesz? To kieho hiera juz lamentujesz? Na zaś?
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie