Kampania „Zero Kompromisów” znalazła się w kolejnej edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydanej właśnie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To najbardziej prestiżowy przegląd działań CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) i zrównoważonego rozwoju w Polsce, zwracający uwagę na najlepsze praktyki firm w tych obszarach. CSR to strategia zarządzania, w ramach której firmy dobrowolnie uwzględniają m.in. interesy społeczne i środowiskowe.
BAT wyróżniono w kategorii „Uczciwe praktyki operacyjne” za kampanię w dobitny sposób pokazującą potrzebę przestrzegania ustawowego zakazu sprzedaży m.in. e-papierosów dla osób poniżej 18 roku życia. Misją organizatora kampanii - należącej do BAT sieci eSmoking World (największej sieci sprzedaży e-papierosów w Europie) - jest wzmocnienie przekonania wśród sprzedawców, że e-papierosy i inne wyroby nikotynowe o tzw. obniżonym ryzyku, przeznaczone są tylko dla dorosłych.
Czytaj również: British American Tobacco zainwestuje w zakład w Augustowie
- W DNA naszej firmy wpisana jest odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa. Tym bardziej cieszy, że niezależna organizacja doceniła nasze działania, które odzwierciedlają nasze wartości. Chcemy, by podzielali je wszyscy nasi pracownicy i partnerzy biznesowi - mówi Steven Harvie, general manager BAT na Polskę i kraje bałtyckie. - Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest dostęp nieletnich do nikotyny.
Działania BAT w obszarze CSR wpisują się w globalną strategię firmy „Lepsze Jutro”, która zakłada m.in. osiągnięcie do 2030 roku tzw. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ostatnio firma zdobyła dwie prestiżowe nagrody: złoty medal za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz wyróżnienie za wybitne osiągnięcia w ochronie środowiska.
Czytaj również: British American Tobacco zwiększa zatrudnienie w Augustowie
Fabryka BAT w Augustowie wdraża projekty, które zmniejszą lub wyeliminują szkodliwy wpływ produkcji na otoczenie. Już w 2017 roku zakład zdobył nagrodę w konkursie Fabryka Roku w kategorii Zielona Fabryka. Oceniano m.in. efektywność energetyczną, ograniczenie strat w produkcji, gospodarkę odpadami i działania proekologiczne w społecznym otoczeniu zakładów.
BAT jest jednym z największych pracodawców w Podlaskiem. W zakładzie w Augustowie pracuje prawie 1,5 tys. osób. Fabryka produkuje wyroby tytoniowe, które trafiają na 50 rynków, a największe z nich to Niemcy, Polska, Francja i Holandia.
W ostatnich latach w rozwój fabryki wydano 650 mln zł tworząc ponad 500 nowych miejsc pracy oraz kolejne dla dostawców i plantatorów tytoniu. Przez 30 lat obecności na polskim rynku BAT zainwestował w augustowski zakład ponad 2,5 mld zł. W całej Polsce BAT zatrudnia 3,8 tys. osób.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?