Podobnie jak autyzm, który z życia tysięcy osób robi dosłowny koszmar. I to właśnie pokazał Bartek Topa, popisując się świetnym aktorstwem oraz uświadamiając widzom i internautom, czym jest ta choroba.
Akcję "Autyzm - całe moje życie" z udziałem Bartka Topy prowadzi Fundacja Synapsis. Jej celem jest zwrócenie uwagi na to, że wśród nas żyją osoby, które odbierają świat inaczej. Na czym polega kampania?
Bartek Topa, aktor znany z takich filmów, jak "Wyjazd integracyjny", "Sztos 2" czy "Wesele", został nagrany komórką w metrze oraz markecie w Warszawie. Kręcił się, machał rękoma, zasłaniał uszy. Podobna sytuacja miała miejsce w programie telewizyjnym "Pytanie na śniadanie", gdzie Topa dotykał niespokojnie różnych przedmiotów, odpowiadał nieskładnie na pytania. Internauci i prasa spekulowali: "Topa naćpany, pijany czy szołbiznes uderzył mu do głowy?"
Jak zdradza Fundacja Synapsis, aktor wcześniej spotykał się z 15-letnim Maciejem z Warszawy, który cierpi na autyzm i uczył się jego zachowań. Wiernie odegrał je w miejscach publicznych, wzbudzając lawinę plotek. - To było wymagające zadanie aktorskie, ale dla osób cierpiących na autyzm to codzienność, z którą muszą się zmagać. Nawet przez chwilę nie miałem wątpliwości, że cel projektu wart jest podjęcia ryzykownych działań - przyznaje Bartek Topa.
Na narty za granicę - przepisy drogowe, obowiązkowe wyposażenie. Poradnik »
W Polsce autyzm wykrywany jest u jednego dziecka na około 300. ONZ oficjalnie uznał autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata obok raka, cukrzycy i AIDS. Dowiedz się więcej o autyzmie na www.synapsis.org.pl
Obejrzyj kolejne etapy kampanii viralowej o autyzmie oraz finał:
„Autyzm - całe moje życie"- to akcja informacyjna dotycząca autyzmu zrealizowana przez Fundację SYNAPSIS, reżysera Tomka Wlazińskiego i aktora Bartłomieja Topę, przeprowadzona w dniach 11-14 stycznia 2012 roku, utrzymywana w ścisłej tajemnicy nawet przed mediami, w których była przeprowadzana. Efekt zapoczątkowany udziałem w programie śniadaniowym wzmocniony został w ciągu następnych trzech dni przez wpuszczanie do internetu amatorskich filmów nagrywanych aparatem telefonicznym, na których widać aktora zachowującego się nietypowo w różnych codziennych sytuacjach (w sklepie, w restauracji, w metrze). Projekt wsparli przyjaciele Fundacji SYNAPSIS, Agencja Reklamowa PZL, Papaya Films oraz Studio Lunapark.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?