Po II wojnie światowej dzisiejszy port lotniczy był lotniskiem wojskowym. Jednak od marca 2001 do 1 września 2004 istniało stałe połączenie pasażerskie z Warszawą z międzylądowaniem w Poznaniu. Potem było 15 miesięcy przerwy i loty do Warszawy wznowiono: dwa razy dziennie, bez międzylądowania.
Przyjdź i zobacz debatę na żywo - zarejestruj się
W czerwcu 2007 samorządy Zielonej Góry i województwa lubuskiego podpisały umowę z zarządcą portu, Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze dotyczącą przekształcenia części istniejącej infrastruktury portu w lotniczy port towarowy (cargo) dla zachodniej Polski i wschodnich Niemiec. W styczniu 2011 zawieszono wszystkie loty do Warszawy. Lotnisko obsługiwało jedynie samoloty prywatne i od czasu do czasu transporty żołnierzy. Od czerwca 2011 bezpośrednie loty do Warszawy zostały wznowione. Trasę obsługują linie Sprint Air.
Jednak loty do Warszawy mogą zostać zlikwidowane. Bo łatwiej do stolicy dojechać koleją i autem. W tym roku kończy się umowy zarówno z PPL na zarządzanie portem, jak i ze Sprint Airem. - Na pewno będziemy utrzymywać gotowość do prowadzenia operacji wojskowych z wykorzystaniem infrastruktury lotniskowej. Szansą są także loty czarterowe i działalność biznesowa - mówi marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?