Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto-Breczko. Nowy Jaguar F-Pace już w Białymstoku (zdjęcia, wideo)

(dor)
Jaguar F-Pace został zaprezentowany po raz pierwszy polskiej publiczności 31 marca 2016 na targach motoryzacyjnych Motorshow w Poznaniu. Dziesięć dni później uroczystą premierę zaplanowano w salonie Auto-Breczko.

- To kompletna nowość w marce Jaguar - podkreślał podekscytowany Cezary Breczko, właściciel Auto-Breczko, w ramach któego działa w Porosłach autoryzowany salon Jaguara. - Klienci najchętniej dziś korzystają z aut typu SUV i Jaguar poszedł w tym kierunku. Jaguar to marka niepowtarzalna, niektórzy wręcz się jej boją - śmiał się Cezary Breczko.

O historii Jaguara i zaletach najnowszego modelu opowiadał znany dziennikarz motoryzacyjny, Piotr R. Frankowski, w swoim czasie redaktor naczelny polskiej edycji miesięcznika Top Gear.

- Zainspirowany modelem F-Type nowy Jaguar F-Pace to crossover o wysokich osiągach z największym w swojej klasie bagażnikiem o pojemności 650 litrów i wszechstronnymi możliwościami składania tylnej kanapy w układzie 40:20:40 - podkreślał dumny z premiery nowego modelu Jaguara Zbigniew Wojno, kierownik salonu tej marki w ramach Auto-Breczko.

Pan Wojno przypomniał, że podczas wyboru odpowiedniego modelu SUV-a Jaguara, warto zwrócić uwagę na silniki, jakie montowane są w modelach F-Pace.

Serce auta, czyli 2.0-litrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 180 KM modelu F-Pace pochodzi z rodziny Ingenium. Ingenium to nowy typ silników firmy Jaguar Land Rover, zaprojektowany z myślą o naturalnych osiągach, kulturze pracy i ekonomice. Dzięki zaawansowanej technologii i w pełni aluminiowej konstrukcji Ingenium zapewnia imponująco niskie zużycie paliwa i emisję CO2. Lżejszy o 20 kg od silników poprzedniej generacji Ingenium jest z natury bardziej ekonomiczny. A także inteligentny – sterowany komputerowo, adaptacyjny układ chłodzenia włącza się tylko w razie potrzeby.

Wielbiciele brzmienia silników Jaguara i ich dynamiki mogą wybrać model współdzielony z modelem Jaguara F-Type. 3.0-litrowy, doładowany silnik benzynowy V6 jest dostępny w wersjach o mocy 340 lub 380 KM. W przypadku tej drugiej przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 5,5 sekundy. Te całkowicie aluminiowe jednostki zapewniają błyskawiczną dostępność wysokich osiągów i siły napędowej przy każdej prędkości obrotowej silnika, a także wyjątkowe brzmienie.

Układ tylnego zawieszenia Integral Link modelu F-Pace jest jednocześnie wytrzymały i lekki, oferując przy tym połączenie wyrafinowanego komfortu jazdy i dobrego wyczucia. Przednie zawieszenie z podwójnymi aluminiowymi wahaczami jest ściśle wzorowane na modelu F-Type pod względem precyzji prowadzenia i kierowania.

Lekka konstrukcja aluminiowa modelu F-Pace jest sztywna i wytrzymała, oferując doskonałą ochronę wszystkich pasażerów, zaś jej ograniczona masa poprawia ekonomikę oraz własności jezdne i skuteczność hamowania.

8-biegowa przekładnia automatyczna modelu F-Pace zmienia biegi błyskawicznie, płynnie i wydajnie. Jej szybkie działanie ułatwia przyspieszanie i wyprzedzanie. Biegi można zmieniać również ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy.

- F-Pace ma pazur, a jednocześnie daje komfort w podróży całej rodzinie - kończy opowiadanie o zaletach nowego Jaguara Zbigniew Wojno.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny