Auto dla biznesmena

Marek Weckwerth Fot. SAMAR
Biznes to ciężka praca, ale też prestiż. Polski kapitalista - podobnie jak jego kolega z Zachodu - chce, a właściwie musi, jeździć autem wyrażającym jego status majątkowy. Zastanówmy się z jakiej oferty może skorzystać. Za punkt odniesienia wzięliśmy średnią półkę cenową.

Najpierw audi A6, które przeszło face - lifting. Zmieniono nieco stylizację nadwozia, by lepiej oddać jego sportowy charakter, zamontowano zmodernizowane silniki, a nad czynnym bezpieczeństwem auta na drodze czuwa bardziej zaawansowana elektronika.

Prezentacja nowego A6 odbyła się niedawno w okolicach Czerska na Mazowszu.

 

 

Nabywcy nowego A6 będą mieli do wyboru aż dziewięć jednostek napędowych: pięć benzynowych i cztery diesle. Wszystkie zasilane są z w układzie common rail i wykorzystują nowoczesne technologie FSI, TFSI i TDI.

 

Silniki mają większą moc, są bardziej efektywne, a przy tym zużycie paliwa zmniejsza się w porównaniu do poprzedniej wersji o ok. 15 procent. Podstawowy silnik 2.0 TFSI zapewnia 170 KM i prędkość maksymalną 228 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 litra/100 km.

 

 

Nowością A6 jest asystent zmiany pasa ruchu - Audi side assist. Jeżeli inny pojazd porusza się w krytycznym obszarze, zapala się żółta dioda w obudowie lusterka zewnętrznego. Kierowca widzi ją tylko, gdy spogląda bezpośrednio w lusterko. Jeśli mimo ostrzeżenia włączy kierunkowskaz, dioda zaświeci jaśniejszym światłem i miga z dużą częstotliwością.

 

 

Do seryjnego wyposażenia trafiły też światła do jazdy dziennej - sześć diod, zużywających zaledwie kilka watów.

 

 

Także Toyota wypuści wkrótce na rynek swój model. Chodzi o avensis nowej generacji. Producent zastrzega, iż jego ceny jeszcze nie ustalono, ale wiadomo już, że będzie wyższa od poprzednika.

 

 

Na podwyżkę ceny wpłynie m.in. lepsze wyposażenie, a także rosnący kurs euro w stosunku do złotego. Mocniejsze i mało uciążliwe dla środowiska jednostki napędowe o obniżonej emisji dwutlenku węgla, jeszcze lepsza jakość oraz uatrakcyjniona oferta wyposażenia - stanowić mają o sile tego auta. Wyraźnie poprawiono też wyciszenie kabiny pasażerskiej.

 

 

Nowa avensis pojawi się w niemieckich salonach 24 stycznia, równocześnie z autkiem miejskim o nazwie iQ. Zakłada się, że w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2010) nowy pojazd znajdzie nad Renem około 15 tys. nabywców.

 

 

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w Warszawie, avensis zajmuje w Polsce trzecie miejsce w sprzedaży pojazdów flotowych w klasy wyższej średniej. Ustępuje tylko volkswagenowi passatowi i fordowi mondeo.

 

 

Z kolei firma JLR Centrum, która jest autoryzowanym dealerem marki Land Rover, przygotowała limitowaną edycję modelu defender. To specjalnie na 60-lecie marki i chyba specjalnie dla ceniącego terenowe wrażenia biznesmena. W porównaniu do standardowej wersji samochód wyposażony jest w dodatki podnoszące jego zdolności jezdne.

 

 

Mowa zwłaszcza o większych oponach z bieżnikiem przystosowanym do poruszania się w błotnistym terenie. Zwiększeniu uległ prześwit, a drążki kierownicze otrzymały mocniejsze osłony. W aucie zamontowano wyciągarkę Britpart, a na dachu potężny bagażnik. Na pokładzie samochodu znalazły się tak użyteczne urządzenia jak nawigacja satelitarna czy zestaw CB Radio.

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie