Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto dla biznesmena

Marek Weckwerth Fot. SAMAR
Biznes to ciężka praca, ale też prestiż. Polski kapitalista - podobnie jak jego kolega z Zachodu - chce, a właściwie musi, jeździć autem wyrażającym jego status majątkowy. Zastanówmy się z jakiej oferty może skorzystać. Za punkt odniesienia wzięliśmy średnią półkę cenową.

Najpierw audi A6, które przeszło face - lifting. Zmieniono nieco stylizację nadwozia, by lepiej oddać jego sportowy charakter, zamontowano zmodernizowane silniki, a nad czynnym bezpieczeństwem auta na drodze czuwa bardziej zaawansowana elektronika.

Prezentacja nowego A6 odbyła się niedawno w okolicach Czerska na Mazowszu.

 

 

Nabywcy nowego A6 będą mieli do wyboru aż dziewięć jednostek napędowych: pięć benzynowych i cztery diesle. Wszystkie zasilane są z w układzie common rail i wykorzystują nowoczesne technologie FSI, TFSI i TDI.

 

Silniki mają większą moc, są bardziej efektywne, a przy tym zużycie paliwa zmniejsza się w porównaniu do poprzedniej wersji o ok. 15 procent. Podstawowy silnik 2.0 TFSI zapewnia 170 KM i prędkość maksymalną 228 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 litra/100 km.

 

 

Nowością A6 jest asystent zmiany pasa ruchu - Audi side assist. Jeżeli inny pojazd porusza się w krytycznym obszarze, zapala się żółta dioda w obudowie lusterka zewnętrznego. Kierowca widzi ją tylko, gdy spogląda bezpośrednio w lusterko. Jeśli mimo ostrzeżenia włączy kierunkowskaz, dioda zaświeci jaśniejszym światłem i miga z dużą częstotliwością.

 

 

Do seryjnego wyposażenia trafiły też światła do jazdy dziennej - sześć diod, zużywających zaledwie kilka watów.

 

 

Także Toyota wypuści wkrótce na rynek swój model. Chodzi o avensis nowej generacji. Producent zastrzega, iż jego ceny jeszcze nie ustalono, ale wiadomo już, że będzie wyższa od poprzednika.

 

 

Na podwyżkę ceny wpłynie m.in. lepsze wyposażenie, a także rosnący kurs euro w stosunku do złotego. Mocniejsze i mało uciążliwe dla środowiska jednostki napędowe o obniżonej emisji dwutlenku węgla, jeszcze lepsza jakość oraz uatrakcyjniona oferta wyposażenia - stanowić mają o sile tego auta. Wyraźnie poprawiono też wyciszenie kabiny pasażerskiej.

 

 

Nowa avensis pojawi się w niemieckich salonach 24 stycznia, równocześnie z autkiem miejskim o nazwie iQ. Zakłada się, że w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2010) nowy pojazd znajdzie nad Renem około 15 tys. nabywców.

 

 

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w Warszawie, avensis zajmuje w Polsce trzecie miejsce w sprzedaży pojazdów flotowych w klasy wyższej średniej. Ustępuje tylko volkswagenowi passatowi i fordowi mondeo.

 

 

Z kolei firma JLR Centrum, która jest autoryzowanym dealerem marki Land Rover, przygotowała limitowaną edycję modelu defender. To specjalnie na 60-lecie marki i chyba specjalnie dla ceniącego terenowe wrażenia biznesmena. W porównaniu do standardowej wersji samochód wyposażony jest w dodatki podnoszące jego zdolności jezdne.

 

 

Mowa zwłaszcza o większych oponach z bieżnikiem przystosowanym do poruszania się w błotnistym terenie. Zwiększeniu uległ prześwit, a drążki kierownicze otrzymały mocniejsze osłony. W aucie zamontowano wyciągarkę Britpart, a na dachu potężny bagażnik. Na pokładzie samochodu znalazły się tak użyteczne urządzenia jak nawigacja satelitarna czy zestaw CB Radio.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny