Antoniukowska będzie w remoncie. Zobacz plany zanim będą korki.

Jerzy Doroszkiewicz
Te drzewa wkrótce znikną. Ustąpią miejsca szerszej Antoniukowskiej. - Dzięki temu będzie bezpieczniejsza - tłumaczy wiceprezydent miasta Adam Poliński. Fot. Wojciech Wojtkielewicz
We wtorek magistrat przekazuje plac budowy, czyli ulice Knyszyńską, Antoniukowską i Antoniuk Fabryczny, w ręce PEUiM. Białostocka firma wygrała przetarg na remont trzech kilometrów arterii komunikacyjnej. Miasto zapłaci za to ponad 41 milionów złotych.
Antoniukowska będzie w remoncie. Zobacz plany zanim będą korki.

Na pierwszy ogień pójdzie odcinek od Swobodnej do Konstytucji 3 Maja.

- Prace powinny się rozpocząć zaraz po ustąpieniu śniegów, czyli około 1 marca - zapowiada Janusz Ostrowski, szef miejskich inwestycji.

Na odcinku niemal trzech kilometrów powstanie nowoczesna dwupasmowa i dwujezdniowa ulica. Tak jak na wyremontowanej Produkcyjnej - pasy ruchu będzie przedzielała wyspa z płotkami. Nowe jezdnie będą szersze. Drogowcy przy okazji wymienią ich podbudowy, krawężniki, poszerzą zatoki autobusowe. Na przystankach pojawią się nowoczesne wiaty. Znów zostanie przebudowany most na Białej na Antoniuku Fabrycznym w pobliżu Świętokrzyskiej.

Antoniukowska będzie w remoncie. Zobacz plany zanim będą korki.

Ponad setka drzew pod topór

Lada dzień na Antoniukowskiej rozpocznie się wielka wycinka. Pod topór pójdzie kilkadziesiąt drzew. Wiele z nich jest starych, chorych i spróchniałych, pozostałe rosną w miejscach, gdzie według nowych przepisów nie powinno ich być w ogóle. - Wiemy, że mieszkańcy tego nie lubią, ale innego wyjścia nie ma - tłumaczą przedstawiciele magistratu.

Nie mamy dobrych wieści dla rowerzystów. Zabudowa tej części Białegostoku jest na tyle niefortunna, że nie ma tu miejsca na ścieżkę dla ich pojazdów.

Antoniukowska będzie w remoncie. Zobacz plany zanim będą korki.

Skrzyżowania po nowemu

Po remoncie diametralnie zmienią się skrzyżowania. Na styku Antoniuka Fabrycznego z Berlinga i Konstytucji 3 Maja pojawią się dodatkowe lewoskręty i sprawniej ma działać sygnalizacja świetlna.

Prawdziwa rewolucja i to jeszcze w tym półroczu będzie na skrzyżowaniu Antoniukowskiej z Wierzbową i Świętokrzyską. Wąska krzyżówka zamieni się w nowoczesne, olbrzymie skrzyżowanie z wyspą. Na odcinkach dojazdowych pojawią się po trzy pasy ruchu, a Świętokrzyska, dziś przypominająca księżycowy krajobraz, na odcinku stu metrów będzie prawdziwą, elegancką ulicą.

Ile to kosztuje?

Remont trzech kilometrów ulic i przebudowa skrzyżowań będzie kosztowała miasto 41 mln 348 tys. zł.

- Spodziewamy się, że około 67 proc. tej kwoty dostaniemy z unijnych funduszy na "Rozwój Polski Wschodniej" - zapowiada Adam Poliński, wiceprezydent Białegostoku.

Zakończenie przebudowy zaplanowane jest na na czerwiec 2010 roku, ale wiceprezydent liczy, że większość robót zakończy się do czerwca tego roku.
Przy okazji drogowcy wyremontują Owsianą, Ukośną, Głowackiego i Narewską.

Antoniukowska będzie w remoncie. Zobacz plany zanim będą korki.

Co jeszcze do remontu

Magistrat postanowił też bardziej otworzyć się na gości wjeżdżających do miasta z Wasilkowa i Supraśla. Drogowcy wykonają korektę skrzyżowania Wasilkowskiej z Andersa i 27 Lipca. Za 350 tysięcy zł dobudują dwa lewoskręty i poszerzą jezdnię. Nie obejdzie się bez ponownej synchronizacji świateł. Prace mają zakończyć się do początku kwietnia. - To rozwiązanie tymczasowe - przypomina Poliński. Bo w tym miejscu prędzej czy później powstanie tunel umożliwiający ruch bezkolizyjny.

Szanse na przebudowę ma także skrzyżowanie Składowej z Pogodną, Żeromskiego z Transportową.

- Jeszcze w lutym poproszę radnych o przegłosowanie poprawki do budżetu miasta - zapowiada wiceprezydent Adam Poliński.

Za 1,8 mln zł latem chciałby m.in. dobudować prawoskręt z Żeromskiego w Pogodną. W pobliżu skrzyżowania zostałyby przebudowane zatoki. - Tak, by autobusy nie tarasowały prawego pasa - wyjaśnia.

Białostoczanie wiosną i wczesnym latem muszą się zatem uzbroić w cierpliwość. - Staramy się nie dopuścić do takiej sytuacji jak na Zwierzynieckiej - tłumaczy Janusz Ostrowski.

I obiecuje, że przez cały czas remontu Antoniukowska i Antoniuk Fabryczny będą przejezdne. - Ale może się zdarzyć, że prace będą prowadzone w kilku miejscach jednocześnie - uprzedza białostoczan. - Prosimy więc o wyrozumiałość.

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
iwona
CYTAT(poinformowany @ 8.04.2009, 00:10:22)
No masz rację ale akurat część drzew które zostały wycięte (te bliżej ul.świetokrzyskiej) musiały być wycięte ponieważ jest tam zaplanowane rondo. A zazdrościć rzeczywiście nie ma czego tym co pokupowali mieszkania w tym bloku bo w przyszłości (miejmy nadzieje niedalekiej) będą mieli ruchliwa ulicę świetokrzyską i wtedy zaczną się narzekania. No ale to ich problem trzeba się interesować najbliższą okolicą

No to dopiero będzie rondo! Przecież te wycięte drzewa to ja widziałam nawet daleko od skrzyżowania, za przystankiem. I jak jak napisałam, w dość dużej odległości od drogi. No cóż. Mamy obecnie modę na wycinanie drzew :-(
p
poinformowany
CYTAT(iwona @ 7.04.2009, 14:42:25)
Jakoś jednak byłeś słabo poinformowany. Właśnie widziałam te drzewa wycięte tuż przy ulicy (naprawdę to były chyba z 10 metrów od niej). Wszystko jak leci poszło pod piły. Nie zazdroszczę ludziom z tego nowego bloku przy Włókniarzu.

No masz rację ale akurat część drzew które zostały wycięte (te bliżej ul.świetokrzyskiej) musiały być wycięte ponieważ jest tam zaplanowane rondo. A zazdrościć rzeczywiście nie ma czego tym co pokupowali mieszkania w tym bloku bo w przyszłości (miejmy nadzieje niedalekiej) będą mieli ruchliwa ulicę świetokrzyską i wtedy zaczną się narzekania. No ale to ich problem trzeba się interesować najbliższą okolicą
i
iwona
CYTAT(poinformowany @ 18.02.2009, 19:54:18)
No cóż na ul. Antoniukowskiej jest 5 lub 6 bloków stojących równolegle do tejże ulicy. z tych bloków o ile dobrze pamiętam 3 są dosyć mocno zasłonięte drzewami. Drzewa które mają być wycięte rosną bezpośrednio przy ulicy więc nie przesadzajmy że nagle drastycznie wzrośnie ilość spalin i hałas dochodzący do mieszkańców bloków.

Jakoś jednak byłeś słabo poinformowany. Właśnie widziałam te drzewa wycięte tuż przy ulicy (naprawdę to były chyba z 10 metrów od niej). Wszystko jak leci poszło pod piły. Nie zazdroszczę ludziom z tego nowego bloku przy Włókniarzu.
p
poinformowany

No cóż na ul. Antoniukowskiej jest 5 lub 6 bloków stojących równolegle do tejże ulicy. z tych bloków o ile dobrze pamiętam 3 są dosyć mocno zasłonięte drzewami. Drzewa które mają być wycięte rosną bezpośrednio przy ulicy więc nie przesadzajmy że nagle drastycznie wzrośnie ilość spalin i hałas dochodzący do mieszkańców bloków.

d
dodo
CYTAT(nika @ 18.02.2009, 09:35)
A tuż przy Antoniukowksiej stoi sobie blok dwuletni- choć adres ma przypisany do ul. Wiatrakowej. czy dwu;letnie blok to nowy czy stary wg Ciebie? A ja nie strasze, aj tylko wyciągam wnioski z tego co piszesz. Skoro uważasz, że bloki nalezy wyburzyć, to znaczy, że i sam również byłbyś gotów się poświęcić. Po drugie skoro tak Ci zalezy na szerokiej Antoniukowskiej to rozumiem, żeś nieszczęsny posiadacz auta, lub nawet kilku. A miłosnicy aut moga sobie w nich pomieszkac, skoro tak je kochają, nie?

nika podaj adres tego bloku!. Jedyny nowy blok przy Antoniukowskiej to ten na terenach Włókniarza. Nie przypominam by poza tym Coś nowego tam w ostatnich latach zbudowano.
Nie wiem nika kim jesteś, i nie rozumiem twego ataku na posiadaczy aut. Jak go nie masz to bedziesz miała.
Znam osobe co gdy budowano stacje paliw 100 metrów od jej bloku to rozbierała ogrodzenie, a dziś jezdzi tam tankowac , a nawet chleb kupuje. Bloków ci nikt nie rozbiera, ale kochana tam przy Antoniukowskiej zanim powstały bloki były domki, był bar Wiarus i to wszystko rozebrano ostatnie domki były po obu stronach Antoniukowskiej gdzieś na wysokości komisariatu. W ogrodach rosły drzewa owocowe .I co zostało?
n
nika
CYTAT(dodo @ 17.02.2009, 13:01)
A gdzie jest przy Antoniukowskiej NOWY kilkuletni blok przy którym są stare drzewa?
Podaj adres . a może dwa adresy. Ale kilkuletnie tzn wg mnie do ok. 5 lat. Czekam i nie strasz!

A tuż przy Antoniukowksiej stoi sobie blok dwuletni- choć adres ma przypisany do ul. Wiatrakowej. czy dwu;letnie blok to nowy czy stary wg Ciebie? A ja nie strasze, aj tylko wyciągam wnioski z tego co piszesz. Skoro uważasz, że bloki nalezy wyburzyć, to znaczy, że i sam również byłbyś gotów się poświęcić. Po drugie skoro tak Ci zalezy na szerokiej Antoniukowskiej to rozumiem, żeś nieszczęsny posiadacz auta, lub nawet kilku. A miłosnicy aut moga sobie w nich pomieszkac, skoro tak je kochają, nie?
m
mieszkaniec ul zagórnej

tak tak powinno sie traktować wszystkich jak mieszkanców ul Zagórnej oni nie maja skretu w lewo od strony auchana to jakas parodia tak pieknie przebudowac skrzyzowanie a mieszkancy co tam niech se kombinuja jak wjechac do bloku juz dawno mówili ze Zagórna 11 to jak getto ale teraz juz naprawde im to zrobili a pozniej sa wypadki na tym nowym pieknym skrzyzowaniu a mało tego znowu te piekne fotoradary stoja miedzy selgrosem a auchanem no przeciez zajace tez predkosci nabiora i im fotka sie przyda bo kazdy rozsadny kierowca na dziórach zwalnia a tam nie da sie szybko jechac

G
Gość

Wzdłuż Sienkiewicza też są bloki i drzewa też wycięto i też nikt nie martwił się o spaliny, hałas itp., mimo, że to bardzo głośna i zasmrodzona ulica. To samo będzie z Antoniukowską. Niech magistrat płaci odszkodowanie za obniżenie jakości życia.

z
zezem
CYTAT(nika @ 16.02.2009, 20:24)
A czy ktoś zastanawia się nad zdrowiem mieszkańców bloków przy Antopniukowskiej? Nie, bo u nas licza się TYLKO kierowcy i samochody! A ci co mieszkają w blokach tuż przy ulicy- niech zdychają od spalin, a co! Te drzewa chroniły nieco bloki mieszkalne od: 1. hałasu, 2. spalin; ale co tam ludzie- samochody to jest priorytet władz! Może więc w ramach poszerzania ulicy w ogóle wyburzyć też bloki, nie tylko wyciąć drzewa?

Mieszkańcy ulicy Antopniukowskiej nie istnieja i jak z nimi sie liczyć. A skoro przy tej ulicy sa bloki /w co watpię/ to mozna je zlikwidowac.
d
dodo
CYTAT(nika @ 17.02.2009, 10:41)
otóż mylisz się gościu- bo tak się składa, że przy Antopniukowskiej stoją również nowe bloki- kilkuletnie. A rozumiem, że Ty ludziom, którym wróżysz wyburzenie mieszkań- zapewnisz nowe lokale mieszkalne. A może najpierw podasz swój adres, to ci, którym tak dobrze zyczysz postarają się również, aby wyburzyć twoją chałupke.... I będziesz se mieszkał w swoim aucie zaparkowanym przy Antoniukowskiej- szerokiej, dwupasmowej, pieknej....

A gdzie jest przy Antoniukowskiej NOWY kilkuletni blok przy którym są stare drzewa?
Podaj adres . a może dwa adresy. Ale kilkuletnie tzn wg mnie do ok. 5 lat. Czekam i nie strasz!
W
WWW.BSTOK.FORA.PL
CYTAT(r @ 16.02.2009, 22:48)
Brak ścieżki rowerowej wzdłuż Antoniukowskiej jest skandalem.
Nadal nie będzie można wyjechać z Antoniuka rowerem.
A alternatywą nadal pozostanie mandat za jazdę po chodniku, bo z dziećmi tą ulicą nigdy nie pojadę.
Chciałbym poznać nazwisko kretyna, który zatwierdził ten plan.


ULUBIENIEC TUR=TUSK=OLASKIEGO OSTROWSKI PO RAZ KOLEJNY UDOWODNIL SWOJA NIEKOMPETENCJE (PO ZALANIU NOWEGO TUNELU PO DESZCZU, ROZKOPANIU UL. LINIARSKIEGO NA ZIME POZOSTAWIENIU NA CALA ZIME JEJ ZAMKNIETEJ I ROZKOPANEJ I DOKONCZENIE REMONTU NA WIOSNE I ZARZUTACH PROKURATURY ZA POSWIADCZENE NIEPRAWDY W PRZEKRETEACH ZA ZATKANE WYSYPISKO SMIECI) WIE JAK ZROBIC AFERE SMIECIOWA W HRYNIEWICZACH I ZATOPIC NOWY TUNEL TUR=TUSK-OLASKI GO CHRONI JAKO 'WIBITNEGO FACHOWCA" O CZYM SWIADCZA NP. DZIURAWE DROGI SLAMAZARNE REMONTY I PODWYZKI ZA SMIECI W ZWIAZKU Z ZATKANYM WYSYPISKIEM ?
W
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL
CYTAT(ccc @ 16.02.2009, 19:38)
"Magistrat postanowił też bardziej otworzyć się na gości wjeżdżających do miasta z Wasilkowa i Supraśla. Drogowcy wykonają korektę skrzyżowania Wasilkowskiej z Andersa i 27 Lipca. Za 350 tysięcy zł dobudują dwa lewoskręty i poszerzą jezdnię"

Które to już "TYMCZASOWE" rozwiązanie? W ciągu ostatnich pięciu lat to skrzyżowanie przebudowywano 3 razy. Tymczasowość rozwiązań komunikacyjn=ych to w białymstoku jakaś nowa świecka tradycja?!


KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI
n
nika
CYTAT(pablo @ 17.02.2009, 08:39)
Dobrze robią za kilka-kilkanaście lat i tak te bloki zostaną zburzone ze względu na wiek, a droga musi być bezpieczna dość potrąceń i śmiertelnych wypadków na Antoniukowskiej!!!


otóż mylisz się gościu- bo tak się składa, że przy Antopniukowskiej stoją również nowe bloki- kilkuletnie. A rozumiem, że Ty ludziom, którym wróżysz wyburzenie mieszkań- zapewnisz nowe lokale mieszkalne. A może najpierw podasz swój adres, to ci, którym tak dobrze zyczysz postarają się również, aby wyburzyć twoją chałupke.... I będziesz se mieszkał w swoim aucie zaparkowanym przy Antoniukowskiej- szerokiej, dwupasmowej, pieknej....
M
MarcinL
CYTAT(Szef @ 17.02.2009, 08:52)
3 kilometry za 41 milionów, to ponad 13 milinów za 1km!!!! 1 METR DROGI ZA PRAWIE 14000ZŁ, koszty wybudowania autostrady są niższe, skąd taki koszt???

Racja, koszt budowy kilometra autostrady to średnio 10 milinów za kilometr... ale 10 milionów EURO! To jest jakieś 35 - 50 mln złotych (w zależności jakim kursem liczymy). Poza tym wybudowanie drogi 2x2 w mieście może być bardziej skomplikowane niż wybudowanie autostrady w polach.
d
dodo
CYTAT(Szef @ 17.02.2009, 08:52)
3 kilometry za 41 milionów, to ponad 13 milinów za 1km!!!! 1 METR DROGI ZA PRAWIE 14000ZŁ, koszty wybudowania autostrady są niższe, skąd taki koszt???

To wg szefuńcia ile kosztuje wykonanie 1 km autostrady wraz z chodniczkami, sygnalizacja itp?
A ja uważam iz należało zostawic w Biacieczkach ze 100 metrów Produkcyjnej/od mostu do pierwszych domów/ tak by tacy szefowie jak Ty pamietali .
A mnie cieszy KAZDA wyremontowana ulica, a co do lip to one są niebezpieczne , rozwalaja chodnik. A mieszkańcom jak wyciac to szkoda, a jak sa to ludziom ciemno w domu, czy wilgoć i chca wycinac.
Dodaj ogłoszenie