Akcja Prędkość. Policjanci ukarali blisko 60 kierowców. (zdjęcia, wideo)

mic
Białostoccy policjanci wyłapywali kierowców za pomocą wideorejestratora
Białostoccy policjanci wyłapywali kierowców za pomocą wideorejestratora Fot. KWP Białystok
Udostępnij:
Blisko 60 ukaranych kierowców, którzy w niedzielę mimo ciężkich warunków na terenie miasta znacznie przekraczali prędkość. 98 km/h jechał ulicą Zwierzyniecką 23-latek. Mundurowym tłumaczył, że wiezie lekarstwa chorej babci.

[galeria_glowna]

Akcja Prędkość. Policjanci ukarali blisko 60 kierowców. (zdjęcia, wideo)
Fot. KWP Białystok

(fot. Fot. KWP Białystok)

Policjanci z białostockiej drogówki zorganizowali kolejną już akcję "Prędkość". Tym razem skupili się wyłącznie na ruchu na terenie miasta. Mundurowi wykorzystując fotoradary, wideorejestratory, ręczne mierniki prędkości, w tym trzy laserowe mierzące ją już z odległości kilometra kontrolowali prędkość w wybranych punktach Białegostoku.

Akcja Prędkość. Tłumaczył się, że wiezie lekarstwa dla babci

Akcja Prędkość. Policjanci ukarali blisko 60 kierowców. (zdjęcia, wideo)
Fot. KWP Białystok

(fot. Fot. KWP Białystok)

W ciągu kilku godzin akcji policjanci skontrolowali kilkudziesięciu kierowców. Mimo ciężkich warunków na drogach, gdzie miejscami leżał ubity śnieg czy nawet lód zalazło się aż 57 kierujących, którzy nie zważając na to co dzieje się na drodze znacznie przekraczali prędkość. Na ulicy Zwierzynieckiej policyjny wideorejestrator uchwycił pędzącego 98 km/h forda. Jego kierowca, 23-letni białostoczanin po zatrzymaniu tłumaczył się, że wiezie lekarstwa chorej babci. Poproszony o ich pokazanie mężczyzna bezradnie rozłożył ręce. Został ukarany 400 złotowym mandatem, a na jego konto dodanych zostało 8 punktów karnych.

Policja zapowiada podobne akcje w przyszłości

Akcja Prędkość. Policjanci ukarali blisko 60 kierowców. (zdjęcia, wideo)
Fot. KWP Białystok

(fot. Fot. KWP Białystok)

Na innej dwupasmowej białostockiej ulicy - Alei Piłsudskiego mundurowi zatrzymali do kontroli subaru, którego kierowca jechał 80 km/h. W tym przypadku szybka jazda zakończyła się mandatem w wysokości 100 złotych i 4 punktami karnymi.

- Z policyjnych statystyk wynika, że nadmierna lub niedostosowana do warunków drogowych prędkość to wciąż najpoważniejsza przyczyna wypadków, często tragicznych. Także nie zapinanie pasów bezpieczeństwa oraz przewożenie dzieci bez fotelików ochronnych potęguje skutki tych wypadków. Dlatego też podobne akcje będą kontynuowane w przyszłości - mówi podkom. Kamil Tomaszczuk z zespołu prasowego podlaskiej policji.

Więcej o nowoczesnych pojazdach i urządzeniach do pomiaru prędkości, którymi dysponują podlascy policjanci, przeczytasz w piątkowym Magazynie Kuriera Porannego.

**Odwiedź także nasz serwis

Uwaga wypadek

. Znajdziesz tam wypadki oraz kolizje z Białegostoku i regionu.**

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 62

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Mandaty,to co jest przeciw ludziom funkcjonuje perfekcyjnie w tym kraju i nic więcej nie działa poprawnie

Słusznie prawisz.
Znieść mandaty.
Niech ludzie decydują z jaką prędkością chcą jechać.
Wtedy na drogach będzie porządek.
c
czytelnik
Mandaty,to co jest przeciw ludziom funkcjonuje perfekcyjnie w tym kraju i nic więcej nie działa poprawnie
G
Gość
Hahaha użytkownik Gucio nie ma prawek. A taki ekspert od transportu w miescie Białstok
G
Gość
Po co pytasz jak on nie ma nawet prawek
G
Gość
Czy ja coś napisałem na temat ustalania prędkości? To ja bredzę czy Ty? Powiedz jak ja utrudnię ruch jadąc przepisowe 50 km na godz sprawnym lewym pasem a nie rozpiep...m prawym. Policjant służbista ukarać mnie mpże za jazdę lewym ok. jego sprawa, ale ja odmówię a w sądzie tak jak pisałem przedstawię stan lewego pasa i najprawdopodobniej nie zostanę ukarany.Każdy z nas kierowców jest codziennie karany przez to prawo, przepisowo to ciągłe wymiany łączników stabilizatora, końcówek, amorów itp. W sądach pracują ludzie wg mojej wiedzy mądrzejsi od policjantów a fakt nie ukarania kierującej która w ten sposób uniknęła mandatu jest mi znany osobiście ( moja siostra). Pozdro

a gdzie w Białymstoku teraz poza "obwodówką" masz uszkodzony prawy pas, większość ulic ma teraz taką samą nawierzchnię na obu pasach - także po co te głupie tłumaczenia dlaczego jesteś BURAKIEM i utrudniasz,tamujesz ruch !!!!
G
Gość
Kolejna porzadna akcja policyjna. to juz nie jest rutynowa kontrola to juz perfidne latanie dziury budzetowej.
widze ze sa poruszane problemy predkości moge sie przyznac ze lubie smichad na 4 - reczce okolo 60 km, lamie przepisy o 10 na godzinne ale staram sie nie utrudniac innym ruchu bo w takich warunkach to i ta predkośc czasem może wywołać tragiczne skutki. co do lewego pasu, jezdze nawet i 2 kilometry przed skretem z dwoch powodów, na prawym pasie czesto jezdza elki, a nikt nie przepiscu z lewego zeby sie z nia 40 hm nie sunac, po jesli chce zmienic pas na lewoskret również kazdy mówi wtedy ku*** wcina sie, więc zacznijcie zmieniac kulture na drodze potem piszcie takie mądrości

Człowieku siedz w domu !!!! Bo elki jezdza i ci utrudniaja a przez 2-5km jedziesz lewym bo nie umiesz zmnienic pasa 500m przed skrzyzowaniem i z prawego na lewy przeskoczyć. Uwierz mi, bedzie bezpiecznieje i dla Ciebie i dla kierowców
J
Jeery
Sąd może Ci nic nie zrobi, ale jak zrównasz się z tym na prawym pasie i będziecie tak sobie jechać 50 km/h (bardzo często spotykane, bo przecież - przepisowe 50km/h) to do szybkiego spotkania na pierwszych czerwonych światłach , to jest przykład chamstwa, a wiadomo chamstwo trzeba tępić.
J
Jeery
a ja będę jezdzić lewym pasem 50 km na godz,i nic mi nie zrobią, w sądzie wystarczy pokazać stan prawego pasa tj. dziury itp. i sprawa z głowy. Gdy stan lewego pasa i prawego będzie ok. to oczywiście będę pomykał prawym, bo tak mówią przepisy, lewy będzie mi służył do mijania tych np. z L-a tak na marginesie lewy pas nie jest pasem szybszym-50 km obowiązuje wszędzie chyba, że znak stanowi inaczej-wyprzedzanie nie zwalnia do przekroczenia dopuszczalnej prędkości
t
trytyt
mistrzu kierownicy?-unas nie toru wyscigowego wiec co i gdzie chcesz mi udowadniac, a wlasciwie to juz udowodniles ze zycie twe bedzi wesole ale krotkie tylko dlaczego inni masja przez bezmozga cierpiec?

Proponuję ci szybki kurs czytania ze zrozumieniem...pisania tez by się przydał.
r
rtr
Możesz nawet być skupiony jak podczas srania...przy 80-90 masz około 3/4 dłuższą drogę hamowania, jak ci wyskoczy pieszy to bedzie już po ptokach...pozaostanie płacz i lamenty. A ja bym każdego kto odstrzelił na pasach kogoś bo mu 60 było za wolno po mieście stawiał pod scianą...tak ze 100 dla przykładu powinno większosć skutecznie wyleczyć. Masz ochote na predkość....jedź na tor, od tego są. W polsce nie ma torów ? Sa dookoła w innych państwach, niedaleko i niedrogo. Potrzebujesz emocji...jest karting i inne dyscypliny, które pozwalają sie dowoli wyszaleć. jedno sobie powinniście uświadomić - samochód to nie zabawka. A tak na marginesie...tacy qwa mistrzowie kierownicy to mi się tej zimy już 5 razy na tylnym zderzaku zatrzymywali, bo rozpedzić to i owszem ale zahamowac to już ni huhu żaden nie umie.
Ktoś tu wyganiał innych z lewego pasa...ja tkaim mówie - wyp...ć z drogi!

swieta prawda AMEN!
0l0
Mistrzu kiery...możemy się spotkac i w minuty udowodnię ci że nie umiesz jeździc i nie masz pojecia o bezpiecznej i szybkiej jeździe.

mistrzu kierownicy?-unas nie toru wyscigowego wiec co i gdzie chcesz mi udowadniac, a wlasciwie to juz udowodniles ze zycie twe bedzi wesole ale krotkie tylko dlaczego inni masja przez bezmozga cierpiec?
s
strurz
Kolejna porzadna akcja policyjna. to juz nie jest rutynowa kontrola to juz perfidne latanie dziury budzetowej.
widze ze sa poruszane problemy predkości moge sie przyznac ze lubie smichad na 4 - reczce okolo 60 km, lamie przepisy o 10 na godzinne ale staram sie nie utrudniac innym ruchu bo w takich warunkach to i ta predkośc czasem może wywołać tragiczne skutki. co do lewego pasu, jezdze nawet i 2 kilometry przed skretem z dwoch powodów, na prawym pasie czesto jezdza elki, a nikt nie przepiscu z lewego zeby sie z nia 40 hm nie sunac, po jesli chce zmienic pas na lewoskret również kazdy mówi wtedy ku*** wcina sie, więc zacznijcie zmieniac kulture na drodze potem piszcie takie mądrości
t
trytyt
Polecam lekturę Sobiesława Zasady "Szybkośc bezpieczna".
Wy wszyscy, żółwie, naskakujecie na tych co sprawnie pomykają przez miasto 80, czy te 90 - spoko, nie czujecie sie na silach, wy nie musicie tyle jechac, ale nie utrudniajcie tego innym. I nie myslcie ze ten kolo was to potencjalny zabojca - jedzie szybciej, ale zwieksza uwage i koncentruje sie na takich balwanach typu wyskakujący pieszy, czy uliczki boczne.

Możesz nawet być skupiony jak podczas srania...przy 80-90 masz około 3/4 dłuższą drogę hamowania, jak ci wyskoczy pieszy to bedzie już po ptokach...pozaostanie płacz i lamenty. A ja bym każdego kto odstrzelił na pasach kogoś bo mu 60 było za wolno po mieście stawiał pod scianą...tak ze 100 dla przykładu powinno większosć skutecznie wyleczyć. Masz ochote na predkość....jedź na tor, od tego są. W polsce nie ma torów ? Sa dookoła w innych państwach, niedaleko i niedrogo. Potrzebujesz emocji...jest karting i inne dyscypliny, które pozwalają sie dowoli wyszaleć. jedno sobie powinniście uświadomić - samochód to nie zabawka. A tak na marginesie...tacy qwa mistrzowie kierownicy to mi się tej zimy już 5 razy na tylnym zderzaku zatrzymywali, bo rozpedzić to i owszem ale zahamowac to już ni huhu żaden nie umie.
Ktoś tu wyganiał innych z lewego pasa...ja tkaim mówie - wyp...ć z drogi!
t
trytyt
Sami widze bohaterzy Sama policja nie raz widze ze jedzie szybciej niz 50 po miescie bez sygnalow. Wiele tez aut nie potrafi sie poprostu zachowac na jezdni. Tak jak ktos tu napisal. Masz zamiar jechac wolniej to spier.. na prawy pas. Lewy jest do szybszego ruchu i do mijania. Potem takie pacjenty blokuja niektorych kierowcow ktorym bardziej sie spieszy i probuja "nadgonic czas" lamiac przepisy. Jak tu normalnie przejechac przez miasto gdy taki zielony jedzie jakby sam byl na ulicy. Najwiecej tu pisze kierowcow ktorzy jezdza tylko na zakupy do pss czy tez na dzialke podlac kwiatki. Co wy wiecie o bezpiecznej jezdzie ? Predkosc to nie problem, raczej uwazna, bezpieczna i kontrolowana przez kierowce jazda. Pozdro

Mistrzu kiery...możemy się spotkac i w minuty udowodnię ci że nie umiesz jeździc i nie masz pojecia o bezpiecznej i szybkiej jeździe.
E
ED
dziwnie ze jakos w innych krajach Europejskich oraz w innych miastach Polski lewy prasy jest traktowany jako pas szybszego ruchu ale nie znaczy to ze jak po miescie jezdzimy 50km/h to sa rónież osoby ktore jada na tym pasie wolniej np 40. Ten na filmiku fiacik raczej jechał 40km/h ale to nie istotne. Druga sprawa jest pare oddcinków w naszym miescie gdzie opowiazuje 70km/h a duza ilosc takich jedzie sobie 50km/h a co jade sobie lewym i mam to gdzieś.

no tak w europie to jest europa jezdzę to wiem
1. prawe są zdatne do jazdy
2. a najważniejsze jest : brak chamstwa na drodze i jak masz zimienić pas i skęcić w lewo to cię ZAWSZE wpuszczą
nie to co nasze bydło na "pasie szybkiego ruchu"
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie