Tak o Agnieszce Ławreszuk mówią też i inni jej uczniowie. Wygrała ona konkurs na najlepszy program pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie. Zorganizował go Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego.
- Konkurs miał zwrócić uwagę nauczycieli matematyki na grupę uczniów uzdolnionych matematycznie - mówi Elżbieta Maciorowska-Matusik z MODM. - I zachęcić do poszukiwania twórczych rozwiązań w pracy z nimi, tak aby rozwijać kreatywne myślenie młodych ludzi.
Eksperci docenili pomysły Agnieszki Ławreszuk na pracę z młodzieżą, uczącą się w klasie o profilu medycznym. Tacy uczniowie chętnie biorą udział w olimpiadzie chemicznej. Ale często szwankuje u nich myślenie matematyczne.
- Nie musimy być w klasie matematycznej, żeby myśleć jak matematyk - przekonuje Agnieszka Ławreszuk. - W tym projekcie chodzi o to, żeby nie było tak, że na olimpiadzie chemicznej uczeń nie zrobi jakiegoś zadania, bo polegnie na matematyce. Trzeba usprawnić ich rachunkowo.
Młodzież z tej klasy przyznaje zresztą, że tego potrzebuje. - Początkowo, kiedy nie znałam logarytmów, to wzór chemiczny był dla mnie czystą abstrakcją - mówi Paulina Matys.
A teraz, przed wakacjami, klasa sama poprosiła, żeby wykorzystać ostatnie dni w szkole właśnie na logarytmy.
- Agnieszka Ławreszuk jest młoda, kreatywna, zaangażowana - chwali Grażyna Korzeniecka-Złocka, dyrektorka I LO. - Bardzo ją cenię.
Swój projekt Agnieszka Ławreszuk będzie realizować w nowym roku szkolnym.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?