60 Sekund Biznesu: Wzrasta sprzedaż małpek ale kosztem dużych formatów

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji.
Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji. Szymon Starnawski /Polska Press
- Mitem jest stwierdzenie rozpowszechnianym przez branżę piwną, że to wyroby spirytusowe, głównie te w małym formacie są odpowiedzialne za wzrost konsumpcji alkoholu w Polsce, za rozpijanie Polaków- mówił podczas konferencji prasowej Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysłu Spirytusowego.

- My nie negujemy tego, że te małe formaty, kolokwialnie zwane małpkami, że ich ilość czy też wartość sprzedaży wzrasta ale to się dzieje kosztem dużych formatów- tłumaczy w rozmowie z AIP Włodarczyk. - W tym samym czasie wartość wódki sprzedawanej w dużych butelkach spada. Trzeba sobie zadać pytanie czy to jest dobrze? Czy to jest źle- dodaje.

Zdaniem prezesa ZP PPS to dobrze. Po pierwsze jego zdaniem jeżeli ktoś kupuje 100 ml zamiast 0,5 litra to lepiej, bo pije mniej. Po drugie małe formaty to w większości alkohole o niższej zawartości etanolu, czyli z reguły 30 proc. a nie 40 proc. - To też dobrze, ponieważ pijemy lżejsze alkohole- mówi.

Skąd taka zmiana? Prezes tłumaczy to przesunięciem w samej kategorii. - Wyroby spirytusowe wcześniej były pijane częściej w butelkach półlitrowych, później była tendencja na 0,7l. Dzisiaj przechodzi to w te małe formaty ponieważ zmienia się sposób konsumpcji. Szukamy nowych smaków, robimy drinki dlatego nie potrzebujemy kupować butelki 0,5 litra, 0,7 litra czy wręcz o pojemności 1 litra- wyjaśnia Włodarczyk.

Botoks 2.0? Naukowcy potwierdzają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Wzrasta sprzedaż małpek ale kosztem dużych formatów - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ja i owszem kupuje małpkę zamiast połówkę ale to po to żeby mi było ją lepiej ukryć przed moją połowicą która nie jest entuzjastką moich upodobań kulinarnych.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie