60 Sekund Biznesu: Polacy coraz częściej myślą o bezpieczeństwie podczas wakacji

Maciej Badowski AIP

Wideo

Ponad 7,4 mln osób wybiera się za granicę, a ponad 11 mln zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju. Jednocześnie z roku na rok rośnie liczba osób zamierzających nabyć dodatkowe zabezpieczenie w postaci polisy turystycznej.

W tegorocznym sezonie urlopowym zmniejszyła się grupa osób, która nie wie gdzie pojedzie i nie wie w jakim terminie. Jak wynika z badań Mondial Assistance, 38 proc. badanych głównym powodem rezygnacji z wyjazdu są inne obowiązki. Na drugim miejscu znajduje się brak pieniędzy na wyjazd 28 proc., na trzecim stan zdrowia własnego lub najbliższej rodziny 16 proc.

Na pytanie o sposób organizacji zagranicznego wyjazdu wakacyjnego 51 proc. Polaków deklaruje, że skorzysta z usług biura podróży. Samodzielnie zorganizuje swój wyjazd 49 proc. Wybór biura podróży jako organizatora wyjazdu Polacy tłumaczą najczęściej tym, że nie muszą martwić się o formalności i organizację/wygodę. Respondenci wybierający biura podróży podkreślają, że te w swojej ofercie posiadają dodatkowe  świadczenia a także proponują atrakcyjne ceny.

Osoby korzystające z biur podróży najczęściej wybierają biuro, z którego usług już korzystali oraz największe na rynku. Zwolennicy samodzielnej organizacji wyjazdu wakacyjnego wybór takiego sposobu organizacji tłumaczą możliwością samodzielnego decydowania o własnym czasie oraz ceną.

Liczba osób zamierzających nabyć dodatkowe zabezpieczenie w postaci polisy turystycznej rośnie z roku na rok. W najbliższych miesiącach ponad 5,5 mln Polaków planuje skorzystać z ofert ubezpieczycieli. W porównaniu do 2017 roku nastąpił wzrost o 1 p.p. i obecnie wynosi 74 proc.

Turyści planujący wykupić ubezpieczenie to przede wszystkim osoby pomiędzy 30 a 49 rokiem życia, posiadające dochód na gospodarstwo domowe powyżej 3,5 tys zł, wykształcenie wyższe i zamieszkujące największe miasta.

Coraz więcej ludzi wykupuje ubezpieczenia. Jak zaczęliśmy badanie 7 lat temu, 58 proc. ankietowanych deklarowało chęć wykupienia ubezpieczenia. W tym roku jest to 74 proc.- tłumaczy w rozmowie z AIP Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Polacy coraz częściej myślą o bezpieczeństwie podczas wakacji - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie