5 pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie firmowej lub sklepie internetowym

Materiał informacyjny Performance Media
fot. shutterstock
Udostępnij:

Masz już stronę lub sklep internetowy, ale klientów jak na lekarstwo. Próbujesz promować ją własnymi siłami w mediach społecznościowych wśród znajomych lub przez reklamy - niestety, ale bez wielkich rezultatów. Dlatego koniecznie wdróż kilka sprawdzonych pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie. Jakich? Podpowiadamy!

Samo założenie strony internetowej to zdecydowanie za mało. Od samego ustawienia sklepu internetowego czy witryny WWW na serwerze nie pojawią się klienci. Twoja strona musi stać się najpierw widoczna dla internautów. Inaczej ujmując, wyświetlać się za pomocą wyszukiwarki internetowej Twoim klientom, a nie wyłącznie znajomym z Facebooka.

Poza widocznością np.: w wyszukiwarce Google, musisz wziąć pod uwagę siłę konkurencji w Twojej branży. Przecież Twoja strona nie jest jedyną w Internecie, prawda? Są ich tysiące, a w zależności od branży dziesiątki lub setki tysięcy. One wyprzedają Twoją… To jednak tylko uproszczone omówienie problemu.

Jak pozycjonowanie pomaga w zwiększeniu widoczności Twojej strony internetowej: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/

Dlaczego moja strona WWW ma mały ruch?

Mały ruch bierze się z tego, że Twoja strona jest słabo widoczna lub nie jest widoczna w wyszukiwarce Google. Zajmuje odległe miejsca w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że prawie 96% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google w celu zakupu towaru, wyszukania informacji czy zamówienia usługi. Korzystają przy tym tylko z pierwszych wyników wyszukiwania, czyli ofert firm wyświetlających się na miejscach od 1 do ok. 30 – na pierwszej stronie, maksymalnie drugiej.

Jeśli prowadzisz np.: zakład fryzjerski to klienci szukają takich usług po frazach typu: fryzjer damski białystok wygoda. Wskazują rodzaj usługi, komu jest dedykowana i gdzie ją znaleźć. Jeśli Twoja strona nie ma takich fraz lub są one źle dobrane, wyświetli się w Google bardzo daleko.

Poza tym konkurencja zapewne je ma, bo korzysta z działań SEO – pozycjonujących stronę. Dzięki temu ich witryny wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i to na miejscach TOP 3 czy TOP 10. Oczywiście wpływ na ten stan rzeczy ma więcej czynników, co zostanie poruszone dalej.

*
Zwiększenie widoczności strony w Google to efekt wielu działań. Nie pomiń żadnego z nich, fot. shutterstock

Co zatem możesz zrobić, aby Twoja strona pięła się w wynikach wyszukiwania, doganiała konkurencję i przyciągała tym samym wielu klientów?

Poznaj kompletny poradnik o SEO i dowiedz się jak pozycjonować i optymalizować strony internetowe: https://performancemedia.pl/blog/seo-poradnik/

Prowadź bloga firmowego. Twórz poradniki i odpowiadaj na pytania swoich klientów

Podstawą działania na Twojej stronie powinien być blog firmowy. Nie tylko umieścisz w nim słowa kluczowe, po których klienci wyszukują towary czy usługi z Twojego segmentu działalności. Stworzysz również ogromną bazę wiedzy na temat branży, oferty, jaką masz na stronie. Twórz poradniki, artykuły, webinary i odpowiadaj na pytania klientów zadane w komentarzach lub formularzach.

W ten sposób zbudujesz autorytet, pozycję eksperta w swojej dziedzinie. To znowu spowoduje wzrost zaufania do Twojej marki. Większe zaufanie, profesjonalizm przekładają się na popularność brandu. W ten sposób nie tylko przyciągniesz większą ilość klientów, ale także zwiększysz szansę na konwersję – określone zachowanie konsumenta, jakie chcesz osiągnąć (pobranie gazetki, wypełnienie formularza, zamówienie usługi, zakup produktu).

Twórz atrakcyjne treści na stronie

Naturalnie blog nie jest jedynym miejscem na wysokiej jakości content – treści. Pamiętaj, że zakładki omawiające Twoją działalność, przedstawiające Ciebie, kontakt, produkty, usługi również muszą zawierać teksty zachęcające do czytania – merytoryczne, napisane zwięzłym językiem z korzyścią dla klienta!

W takim wypadku przykładaj wagę do poprawności językowej, rzeczowego udzielania informacji, zawarciu istotnej merytoryki. Wyłącznie content wysokiej jakości zwróci uwagę klientów oraz botów Google. Ten drugi czynnik również jest istotny.
Podczas skanowania strony, roboty Google weryfikują treści i na podstawie ich jakości, przekazują dane do Google. Światowy gigant w ten sposób ocenia Twoją stronę – właśnie ocena m.in. parametrów treści wpływa na miejsce Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Ważne! Nie duplikuj (kopiuj) tych samych treści w obrębie strony lub nie rób tego ze stron konkurencji. To zaszkodzi pozycji Twojej witryny w rankingu Google. Oprócz obniżenia dobrego miejsca w skrajnym przypadku czeka Cię surowsza kara – Twoja witryna może zostać usunięta z indeksu.

Dowiedz się więcej o optymalizacji sklepu internetowego: https://performancemedia.pl/blog/optymalizacja-sklepu-internetowego-8-najwazniejszych-elementow/

Bądź widoczny w serwisach lokalnych i branżowych

Poza treściami na blogu lub w innych zakładkach ważny jest też content w zewnętrznych serwisach czy portalach lokalnych i ogólnopolskich. Przede wszystkim dzięki:

•wartościowym artykułom sponsorowanym z Twojej branży,
•umieszczeniu w nich fraz kluczowych charakteryzujących Twój biznes,
•linkom sponsorowanym kierującym z portali na Twoją stronę,
•zyskujesz ruch nowych klientów.

Jak? Internauta zainteresowany tematem branżowym odwiedza serwis lokalny czy tematyczny. Wybiera Twój artykuł i dzięki wysokiej jakości treści klika link prowadzący prosto do Twojej witryny.

Poza tym wartościowe artykuły sponsorowane przenoszą za pomocą linków sponsorowanych część prestiżu portalu np.: Interia (tzw. link juice) na Twoją stronę. Twój sklep zyskuje w ten sposób w rankingu Google i osiąga jeszcze wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wprowadź ulepszenia na swojej stronie WWW

Działania pozycjonujące nie ograniczają się wyłącznie do jakości tekstów. Nie zapominaj o tym, że Twoja strona musi być czytelna i prosta w obsłudze dla internautów. To również podlega rygorystycznym ocenom Google i wpływa na ranking w wynikach wyszukiwania.

Zadbaj m.in. O:

•dobre linkowanie wewnętrzne pomiędzy treściami, zakładkami na stronie,
•stronę, która będzie czytelna i poprawna na wszystkich typach urządzeń mobilnych i stacjonarnych – do wyboru masz stronę responsywną lub opcję desktopową i mobilną,
•unikatowe meta opisy i meta tytuły charakteryzujące Twoją firmę w wynikach wyszukiwania,
•poprawność kodu źródłowego.

Te oraz inne czynniki sprawią, że strona stanie się przyjazna dla użytkowników sieci i Google. Możesz zrobić to samodzielnie.

Lub... zaufaj specjalistom. Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór działań SEO opisanych powyżej i wielu innych. Jego celem jest zwiększenie widoczności strony w Google. Wiąże się to również z większym ruchem, sprzedażą i w efekcie zyskami.

Pozycjonowanie stron Białystok, dowiedz się co dostaniesz w ramach usługi.

Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie przeprowadzić wymienione optymalizacje, skorzystaj z pomocy specjalistów od SEO. Wdrożą oni pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie stron WWW czy pozycjonowanie lokalne. Do tego zalecą stworzenie artykułów sponsorowanych i umieszczą w nich najlepsze frazy kluczowe oraz linki sponsorowane. Nie zapominaj, że z pomocą ekspertów możesz zorganizować kampanie Google Ads i Facebook Ads wspomagające pozycjonowanie – jego efekty.

Warto zadbać o pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ jest to inwestycja zwracająca się wielokrotnie. Poza tym weź pod uwagę, że wielu konkurentów pozycjonuje swoje sklepy czy strony od lat. Dlatego Twoja witryna wyświetla się tak nisko i generuje mały ruch. Możesz to zmienić, jeśli odpowiednio szybko zareagujesz i zastosujesz powyższe rozwiązania.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Zdobywasz klientów przez Internet? Co zrobić, żeby pozycjonowanie zaczęło działać?

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Dodaj ogłoszenie