5 najbardziej niebezpiecznych miejsc w Białymstoku. Gdzie dochodzi do największej liczby wypadków?

krk
Miejsce 5Zestawienie najbardziej niebezpiecznych miejsc zamyka rondo Rondo Reagana. Doszło tutaj do 51 kolizji.
310 kolizji - takie żniwo w skali całego 2018 roku zebrało zaledwie 5 miejsc znajdujących się na terenie Białegostoku.

Gdzie dochodzi do wypadków w Białymstoku? Specjaliści z systemu Yanosik przygotowali listę najniebezpieczniejszych miejsc

Specjaliści z systemu Yanosik przygotowali listę 5 miejsc w Białymstoku, w których najczęściej dochodzi do różnych zdarzeń drogowych - zarówno kolizji, jak i wypadków. Gdzie jest najniebezpieczniej?

ZOBACZCIE MIEJSCA, W KTÓRYCH NAJCZĘŚCIEJ DOCHODZI DO WYPADKÓW

Jak wynika ze statystyk Komendy Głównej Policji na terenie województwa podlaskiego w 2017 r. doszło do ponad 690 wypadków, w wyniku których rannych zostało ponad 800 osób, a 114 zginęły. Warto więc zwrócić uwagę na to, w jakich miejscach zachować szczególną ostrożność. Eksperci systemu Yanosik wzięli pod lupę obszar Białegostoku:

– Bazując na częstotliwości występowania wypadków drogowych, stworzyliśmy listę najbardziej niebezpiecznych miejsc w Białymstoku. System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach. Autentyczność zgłoszeń jest weryfikowana przez samych kierowców, którzy przejeżdżając przez dane miejsce, mogą zatwierdzić lub odwołać dodany wcześniej komunikat – komentuje Magda Zglińska, Yanosik – Dzięki temu możemy określić lokalizacje, w których najczęściej dochodzi do wypadków – dodaje.

Gdzie w takim razie białostoccy kierowcy powinni szczególnie mieć się na baczności?
Miejsce 1

Liderem niechlubnego rankingu jest węzeł drogowy łączący ul. gen. Stanisława Maczka i al. Tysiąclecia Państwa Polskiego. W 2018 roku użytkownicy systemu Yanosik zgłosili tutaj 90 kolizji.

Miejsce 2
Do 59 niebezpiecznych zdarzeń doszło z kolei na skrzyżowaniu ul. Mikołaja Kopernika i ul. Składowej.

Miejsce 3
Niewiele mniej kolizji miało miejsce na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym – rondzie Witolda Antonowicza. Zgłoszono tutaj 57 takich zdarzeń.

Miejsce 4
Tuż za „podium”, znalazło się kolejne rondo – Aleksandra Małachowskiego (skrzyżowanie ulic Jana Pawła II i Sikorskiego). Użytkownicy systemu odnotowali tutaj 53 wypadki.

Miejsce 5
Zestawienie najbardziej niebezpiecznych miejsc zamyka rondo Rondo Reagana. Doszło tutaj do 51 kolizji.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 28.02.2019 o 16:03, Gość napisał:

To są skrzyżowania o największym natężeniu ruchu.Nie ma w tym nic dziwnego że zanotowano tam najwięcej kolizji. Proszę tylko zauważyć że dotychczasowy lider czyli skrzyżowanie Sienkiewicza/Piłsudskiego znikło z tych niechlubnych statystyk.Cud Boski czy przejścia podziemne dla pieszych o tym zdecydowały ?

 

To coroczne pielgrzymki urzędników do Świętej Wody sprawiły że na skrzyżowaniu Sienkiewicza z Piłsudskiego liczba kolizji spadła praktycznie do zera i to skrzyżowanie nie znalazło się w zestawieniu.

 

Prosimy w przyszłym roku o modły za Rondo Reagana.

 

Dziękujemy z góry.

g
gość
W dniu 28.02.2019 o 08:26, nfo napisał:

Skoro już się zdradziłeś że jesteś Policjantem to powiedz nam dlaczego nikt niczego nie robi z absurdami zgłaszanymi przez kierowców ? bo to prawda że znaki są tak ustawione i jest ich tak dużo że kierowca analizując je po kolei przegapi akurat ten którego ty pilnujesz bo jest akcja "...."A co powiesz na ograniczenie prędkości na Trasie Generalskiej?w zasadzie chodzi o podwyższenie do 70 które rozstawione jest na całej trasie. Dwa pytanka do Ciebie: dlaczego WSZYSTKIE TIRy zap...lają tam 70 i więcej skoro to teren zabudowany i podwyższenie prędkości dotyczy tylko aut o DMC

No niestety nie trafiłeś, nie jestem policjantem. Te wymówki kierowców to wziąłem z wypowiedzi na tym forum, często również Twoich.

Co do pasów ruchu w mieście w pełni się z Tobą zgadzam.

Ale pewnie wiesz że to nie policja jest od tworzenia zasad ruchu, jest od egzekwowania przepisów, tak więc jedynie co mogą to pisać te mandaty, taką mają niestety pracę, kto nie łamie przepisów nie ma problemów.

G
Gość

To są skrzyżowania o największym natężeniu ruchu.

Nie ma w tym nic dziwnego że zanotowano tam najwięcej kolizji.

 

Proszę tylko zauważyć że dotychczasowy lider czyli skrzyżowanie Sienkiewicza/Piłsudskiego znikło z tych niechlubnych statystyk.

Cud Boski czy przejścia podziemne dla pieszych o tym zdecydowały ?

n
nfo
W dniu 27.02.2019 o 19:52, gość napisał:

.... Kierowcy ostatnio mają w zwyczaju wiele różnych wymówek, a to że się zagapił, a to że coś nie zauważył, a to jakieś martwe punkty  itp, a i drzewa wyskakujące na drogę. I taka sytuacja, policjant zatrzymuje za jakieś przewinienie i pyta, widział pan tamten znak, na to kierowca, sorry yanosik nic nie pokazywał.

 

Skoro już się zdradziłeś że jesteś Policjantem to powiedz nam dlaczego nikt niczego nie robi z absurdami zgłaszanymi przez kierowców ? bo to prawda że znaki są tak ustawione i jest ich tak dużo że kierowca analizując je po kolei przegapi akurat ten którego ty pilnujesz bo jest akcja "...."

A co powiesz na ograniczenie prędkości na Trasie Generalskiej?

w zasadzie chodzi o podwyższenie do 70 które rozstawione jest na całej trasie. Dwa pytanka do Ciebie: dlaczego WSZYSTKIE TIRy zap...lają tam 70 i więcej skoro to teren zabudowany i podwyższenie prędkości dotyczy tylko aut o DMC

drugie pytanie to dlaczego tak bezmyślnie egzekwujecie zasadę że jeździmy prawym pasem, lewy tylko do wyprzedzania, skoro dużo bezpieczniej jest przy zbliżaniu się do łącznicy zająć pas zależnie od kierunku planowanej jazdy i tak jeśli jedziesz prosto to zajmij lewy pas, jeśli planujesz opuścić obwodnicę na najbliższym zjeździe to jedź prawym. Czyli to co jest normą na autostradach opisaną w PoRD jest okazją do łupienia mandatów na Obwodówce. Dlaczego mandaty nakładane są na kierowców którzy jeżdżą z głową? to niech ktoś w końcu gdzieś w jakimś akcie prawnym opublikuje jak kierowcy mają jeździć w mieście na ulicach wielopasmowych, kiedy mają jechać prawym pasem gęsiego i pozostawiać dwa lewe wolne a kiedy mają rozjechać się na 3 albo 4 pasy szczególnie że ostatnio mowa o jakimś "zamku" który w świetle obowiązującego PoRD w ogóle nie ma prawa funkcjonować? potrafisz napisać coś takiego ? czy tylko mandaciki wypisywać umiesz "bo takie mamy prawo a o prawie dyskutować nie będziemy"?

g
gość
W dniu 27.02.2019 o 08:31, nfo napisał:

Co masz namyśli? zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi,Y wyświetla tylko aktualne ograniczenie prędkości, ostrzega o przejazdach kolejowych, robotach drogowych i to tylko tyle co podpowiada. Takie same informacje masz też obecnie od Google Maps. Natomiast "Gminy fotoradarowe" potrafiły umieścić znak ograniczenia prędkości pod znakiem E-17a (zielona tablica)Fotoradar ustawiali już za znakiem D-43 (koniec obszaru zabudowanego) i dostawałeś fajną fotkę bo zgodnie z prawem to ograniczenie obowiązuje aż do znaku E-18a który stał kilometr za znakiem D-43. Zgodnie z prawem to możesz próbować jeździć po drogach które znasz,nie polecam dłuższej nieznanej trasy bez Y czy nawigacji.Sam wszystkiego nie dostrzeżesz, masz ograniczenie, mijasz ulicę po prawej i co ? skąd masz wiedzieć czy to równorzędna i odwołuje czy może to była droga wewnętrzna i ograniczenie obowiązuje dalej ?

Właśnie to mam na myśli, że jak by Ci zabrali tego Y to byś miał poważny problem na drodze. Nawigacja może Ci pokazać co najwyżej drogę, gdzie masz jechać i to pewnie nie koniecznie, bo były przypadki że ktoś wjechał do metra po schodach, bo mu tak nawigacja pokazała. Ci co wpadają pod pociąg na przejazdach to pewni e dla tego że nie mają Y? Kierowcy ostatnio mają w zwyczaju wiele różnych wymówek, a to że się zagapił, a to że coś nie zauważył, a to jakieś martwe punkty  itp, a i drzewa wyskakujące na drogę. I taka sytuacja, policjant zatrzymuje za jakieś przewinienie i pyta, widział pan tamten znak, na to kierowca, sorry yanosik nic nie pokazywał.

n
nfo
W dniu 26.02.2019 o 21:08, gość napisał:

Ale jak ktoś nie zna znaków to musi mu ktoś podpowiadać.

 

Co masz namyśli? zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi,

Y wyświetla tylko aktualne ograniczenie prędkości, ostrzega o przejazdach kolejowych, robotach drogowych i to tylko tyle co podpowiada. Takie same informacje masz też obecnie od Google Maps.

 

Natomiast "Gminy fotoradarowe" potrafiły umieścić znak ograniczenia prędkości pod znakiem E-17a (zielona tablica)

Fotoradar ustawiali już za znakiem D-43 (koniec obszaru zabudowanego) i dostawałeś fajną fotkę bo zgodnie z prawem to ograniczenie obowiązuje aż do znaku E-18a który stał kilometr za znakiem D-43.

 

Zgodnie z prawem to możesz próbować jeździć po drogach które znasz,

nie polecam dłuższej nieznanej trasy bez Y czy nawigacji.

Sam wszystkiego nie dostrzeżesz, masz ograniczenie, mijasz ulicę po prawej i co ? skąd masz wiedzieć czy to równorzędna i odwołuje czy może to była droga wewnętrzna i ograniczenie obowiązuje dalej ?

g
gość
W dniu 26.02.2019 o 11:10, Franek Wichura napisał:

Każdym wpisem potwierdzasz, że gdybyś jeździł, byłbyś zagrożeniem na drodze.Dozwolona prędkość wyznacza prawo, w sposób określony w prawie o ruchu drogowym!Nic tam nie ma o janosikach ani yanuszach.

Ale jak ktoś nie zna znaków to musi mu ktoś podpowiadać.

F
Franek Wichura
W dniu 26.02.2019 o 07:58, nfo napisał:

Y na bieżąco wyświetla dozwoloną prędkość na danym odcinku,jeszcze nie wszystkich wojewódzkich. 

Każdym wpisem potwierdzasz, że gdybyś jeździł, byłbyś zagrożeniem na drodze.

Dozwolona prędkość wyznacza prawo, w sposób określony w prawie o ruchu drogowym!

Nic tam nie ma o janosikach ani yanuszach.

n
nfo

Y na bieżąco wyświetla dozwoloną prędkość na danym odcinku,

jeszcze nie wszystkich wojewódzkich.

 

Y ma też bardzo fajną funkcję: "Miejsca najczęstszych kontroli"

 

Zawsze z tego korzystam jak nagle komuś nagle zechce się siku, zawsze piękne krzaki są w tym miejscu, można zjechać z drogi i zawsze jest gdzie się zatrzymać, nawet dla dwóch aut.

 

Ktoś zna jakieś inne ukryte funkcjonalności tej aplikacji ?

g
gość

Ciekawe że jak stoi znak ograniczenia do 50 to wszyscy olewają, a jak yanosik powie że jest ograniczenie to raptem wszyscy zwalniają? Tak to chyba tylko CB działa, jak się dostaje info o kontroli?

n
nfo

Każdy wypadek jest tak samo niebezpieczny,

czasami tyko niesamowity fart sprawi że obejdzie się bez ofiar.

 

Y podaje również że na odcinku Zwierki -Zabłudów (pomiar odcinkowy) średnia prędkość jest poniżej 70 km/h

Wszyscy zapewniali że pomiar w żaden sposób nie spowolni ruchu na tym odcinku bo przecież tam jest prosto i wszędzie ograniczenie do 90. Skąd ten Y wziął w takim razie 67 ?? ano bo wszyscy kłamali, te 90 dotyczy tylko osobowych, ciężarowe poza obszarem zabudowanym nie mogą jechać szybciej niż 70.

 

Także szybciej uwierzę statystykom Y niż KWP.

Y
Ya

Skrzyżowania czyjegoś imienia, najbardziej niebezpieczne, to chyba gdzieś u dzikich ludzi?

Janosik Yanuszek nie podał ile wypadków śmiertelnych zdarzyło się na tych skrzyżowaniach, ilu kierowców zostało kalekami na całe życie?

Szkoda bo ktoś może pomyśleć, że jakiś Janusz kierownicy, zgłasza stłuczkę do Yanusza z Janosika, a ten nanosi punkcik bardzo niebezpieczny.

B
BKS BHA BBI BWM BIA

Wszędzie jest niebezpiecznie i trzeba uważać ,a ilość samochodów na wiejskich rejestracjach w naszym mieście mnie przeraża.

k
kozetek

spoko,ze yanosik ogarnia takie rzeczy. Przy takich ostrzezeniach można faktycznie zachować szczególną ostrożność

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3