Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości. Taki będzie wiadukt przy ulicy Kryńskiej w Sokółce

mt
archiwum
Na budowie pierwszego w Sokółce wiaduktu już są trzy przęsła wiaduktu. Najszersze, środkowe, ma rozpiętość 58 metrów, dwa boczne po 42 m. Ukończony obiekt będzie miał 142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości, co umożliwi poprowadzenie jezdni, ciągu pieszo-rowerowego oraz chodnika

Na żelbetowe podpory przy pomocy specjalistycznego dźwigu nasunięto kolejno 6 elementów stalowej konstrukcji. Charakterystyczna kratownica, na której oprze się w przyszłości jezdnia, waży prawie 800 ton. Zanim wiadukt zostanie ukończony budowniczy zużyją 420 ton stali zbrojeniowej i ponad 300 „gruszek” betonu. Prace na budowie rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku.

W związku z budową wiaduktu konieczna była przebudowa niektórych elementów infrastruktury kolejowej. Skorygowano przebieg linii energetycznych. Przebudowano sieć trakcyjną, a nad trakcją dodatkowo zainstalowane będą osłony przeciwporażeniowe. Wykonane zostanie także wygrodzenie i chodnik wzdłuż linii kolejowej.

Tu obejrzysz najświeższe zdjęcia z budowy

Wiadukt drogowy nad linia kolejową z Białegostoku zwiększy bezpieczeństwo na kolei i ułatwi komunikacje w mieście i regionie. To wspólna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Gminy Sokółka za prawie 50 mln zł. Budowa wspófinasowana jest ze środków unijnych POIiŚ.

Wiadukt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe przy ul. Kryńskiej i ul. Roski Małe. Będzie bezpieczna przeprawa przez tory. Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej. Wiadukt będzie wyposażony w windy pomocne osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Kierowcy pojadą nad torami bez oczekiwana przed zamkniętymi rogatkami. Budowa obiektu przebiega sprawnie. Wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku.

Wiadukt na Kryńskiej staje się faktem. Umowa została podpisana
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg i torów. W tym celu wykorzystywane są m.in. środki POIiŚ. Sokółka to kolejna miejscowość, w której powstaje bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową. Dzięki inwestycji sprawniej pojadą pociągi - powiedział Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sokolka.naszemiasto.pl Nasze Miasto